3 Ocak 2017 Salı

Blog ve Geri Kalan Herşey ♡ │ AUSE ESUA

Merhaba !
Bugünkü konu ne güzellik ne kozmetik ne kitap ne film. Doğrudan -blog- dünyası ile alakalı bir durum.

Son zamanlarda bahsi geçecek olan konudan ötürü dertli olunca, konuyu doğrudan Blog'a taşıyayım, bir konuşalım istedim.


Bununla ilgili bazı -blogger- arkadaşlarımla zaman zaman konuşuyorduk ancak bugünkü olay iyice çığırından çıktı ve öfke patlamasına neden oldu.

Blog yazmaya başladığımdan beri hep olumlu düşünmeye en kötü yorumdan bile olumlu bir şey çıkarmaya çalıştım. Çoğu zaman ne yazık ki başarılı olamadım.

Burada tanıdığım, beni takip edenlerin çoğu -blogger- ve onlarla sadece uzaktan görüşüyorum. Hepsi ile aramda saatlerce mesafe olduğundan ne yazık ki yüz yüze görüşüp, vakit geçirme şansım henüz olmadı.

Onları sadece buradan ve telefonda süren uzun keyifli sohbetlerimizden tanıyorum.
Dolayısıyla henüz yüzünü görmediğim birisini yerin dibine sokmak ve ona kötü demek bana yanlış geliyor. Sadece buradaki bir yorumdan bir yazışmadan yola çıkıp böyle bir düşünceye varmak ne kadar doğru bilemiyorum. Bu tür talihsiz olaylar bir kaç -blogger- arkadaşımın başına geldi ve hepsi etrafında ki insanlarla saygıyla konuşan, kesinlikle kırmayan insanlar. Eğer herkese karşı kırıcı bir davranışı, saygısızlığı olsa kimse takip etmezdi zaten. Hal böyle olunca bahsi geçen kişiler hemen karalamaya ve linç girişimine başlıyor. Bu gerçekten üzücü bir durum.  Böyle bir olay -blog- sayesinde tanıdığım bir arkadaşımın başına geldi. Yaşadıklarını görünce resmen şok geçirdim.

Bu  bahsettiğim olayın farklı bir versiyonu  başıma geldi.
Blog'da ki bazı yorumları siliyorum. Belki görüyorsunuz belki görmüyorsunuz bilemiyorum.
Sildiğim çoğu yorum doğrudan bana hakaret içerenler. Blog, yazılar ve fotoğraflar eleştirilse hatta sert biçimde bile eleştirilse kesinlikle o yorumu kaldırmam ki kaldırmıyorum da. Eleştiri okuyucunun en doğal hakkı amma velakin olay bana hakarete gelince, tahammülde hafif kesintiler olabiliyor.
(Yorum yapanların hepsi ne gariptir ki -anonim-.)

Bir diğer taş da beni takip eden hatta arkadaş olduğum bir -blogger-dan geldi. (isim vermeyeceğim)

Bahsi geçen arkadaşımdan bir yorum aldım. Bu kişi ile karşılıklı yorumlaşıyorduk.Aradan bir süre geçti, sanıyorum -Annemin- ameliyatına denk geldi. Ameliyat öncesi-sonrası derken  -blog- okumaya ne vücudum ne de ruh halim müsait değildi haklı olarak. Uzunca bir süre kimseyi ziyaret edemedim.

Bu arkadaşta olayın aslı astarını bilmeden, henüz yazdığım yazıyı okumadan bana sert bir yorum bırakıyor. 1-2 gün sonrada yorum siliniyor. Daha bir kaç saat öncede bana mail atıyor.
Mail ama ne mail a-dostlar ! Abbooow dedim. -_-

Benle gayet samimi konuşurken içinde çoğu şeyi biriktirmiş sanırım ki bana öyle bir patladı ki sanırsın sağlam kazık atmışım kendisine. Yahu beni sen sosyal medya üzerinden tanıyorsun, sesimi duymadın sadece ve sadece yazıştın. Nasıl oluyor da hakkımda bu kadar bilgiye sahip oluyorsun.?

Bu kadar kıyametin kopma sebebi de şu : Yorum atmıyor-muşum, takipten çıkmışım, blogdan takipçi dileniyor-muşum, aman efendim daha bir hediye bile yollama-mışım -_-

Takipçi dileniyor olsam aylardır 190 da takılı kalmam herhalde ^^ .

Hediye konusunda haklı olabilir, gerçekten hak verdim. Fakat onun içinde güzel bir hediye toparlamak ve yeterli takipçiye sahip olmak gerek hele ki söz konusu -blog- ise. Bu benim düşüncem, Blog üzerinden beni hediye için takip edeceğine beni takip edenler arasından birisine hediye vermek daha makbuldür diye düşünüyorum.

Instagram olsa yüzde yüz haklı derdim zira orada çekiliş doğrudan takipçi ile alakalı.

Bir diğer bombastik olayımız da çoğunuzun başına geldiği hatta yakinen takip ettiğim, arkadaşım olan insanların -blog-larında da sıklıkla rastladığım bir durum.

Yazıyı dahi okumadan, yorumlamadan, takip dahi etmeden Blog linkini bırakıp kaçanlar. 
Hayır, cevap versek geri dönende yok.

Yazıyı okusa, yazı ile alakalı yorum bıraksa üstüne link bıraksa vallahi alnından öpeceğim ki öyle yorum yazanları  zaten geri dönüp, takip ediyorum.

Ama bu başka bir şey. Instagram da çoğu büyük hesaplar bunun önüne geçemiyor, Allah'tan -blog- bu açıdan daha iyi.

Alt tarafı bir link diyende olacaktır, doğru haklısınız sadece bir link. Fakat o link bırakanın bana faydası yok ancak benim ona faydam dokunmuş oluyor istemeden. Beni takip etmiyor, yazılarımı okumuyor sadece bıdık Blog'um üzerinden reklamını yapıyor.

Yorumları kapatıp,onay ile ekleyeyim desem vallahi  yanlışlıkla yorumu silerim çok uğraşırım diye cesaret edemiyorum. Öteki türlü bu yorumlar dışında abuk sabuk sapık yorumlarda geliyor.

Mesela: Adamın birisi beni arayın diye numarasını koymuş -_- Tee Allahım ya gel de küfür etme. Manyak abi bunlar vallahi manyak.

Bir diğer komik ve üzücü olaysa;  aramızın gerçekten iyi olduğuna inandığım bir kaç kişinin hakkımda türlü türlü konuşmasıydı. Direkt olarak konuşmaları gördüm. Halen o kişilerle hiç bir şey olmamış gibi normal biçimde konuşuyorum o ayrı. Manyağım galiba ben. Huyum kurusun çabuk unutuyorum.

Diyeceğim o ki dostlar nerede olursa olsun bir yerden çürük yumurta çıkıyor.. Üzüyor, kızdırıyor ama çok şükür uzun sürmüyor da geçiyor.

Blog'umu seviyorum, Blog'umu takip edenleri benim takip ettiğim Blog'ları gerçekten çok seviyorum. Değerliler, kıymetliler, özeller yahu özeller.
Amma velakin aradan çürük yumurta çıkıyor.

2017 ye pek iyi başlamadık amma bundan sonrası iyi olur sanki, olsun, olmalı yoksa kafama sıkar giderim moduna girmem yakındır. Sebebi de anlayamamak, anlatamamaktır.

Mükemmel değilim, güzel değilim, iyiliğim kötülüğüm ise tartışılır- sevgimse nettir, yanar döner hiç değildir.  Burada burnu büyüklük yapıp kimseyi yere sermeye çalışmadım, olanı yazdım hatta  bir çok kişinin başına geleni anlatmaya çalıştım.

Yapıcı, gerçek kötü yorumların önünde her zaman eğilirim. Bir hatam varsa yüzüme sert sert çarpabilirsiniz, hatayı bileyim ki düzelteyim. Benim tavrım eleştirilere değil fütursuz sorun çıkaranlara.

Buraya kadar okuduysanız ne mutlu, Sizi seviyor, öpüyor ve kaçıyorum. Enerjim yerine gelecek, gelmeli zira bu halimi hiç sevmedim. Bir sıkıcı oldum bir nemrut oldum.


İyilik güzeldir, özeldir. Çoğalmasını ümit ediyorum.

Ben gideyim bir çay demleyeyim . <3


Blogumda olduğunuz ve okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım keyifle, sıkılmadan okumuşsunuzdur. 
Yorumlarınız, mailleriniz benim için çok değerli lütfen sadece okuyup geçmeyin. 
Sosyal Medya üzerinden beni takip edip haberdar olabilirsiniz. İstediğiniz zaman DM, yorum atabillir ve hepsine cevap vereceğime emin olabilirsiniz.


Instagram: AuseEsuaa
Twitter: AuseEsua
Facebook Page : Ause Esua
SnapChat : AuseEsua
Mail : auseblog@gmail.com
Eğer Blogumu beğendiyseniz ; Beni google+ da arkadaş olarak eklemeyi unutmayın ! :))
Yeni yazılarımdan haber almak için ise köşedeki takip et butonundan -blogumu- takip debilirsiniz. 

Paylaştığım tüm yazılar kendi deneyimlerimden oluşmaktadır. İyi ve kötü sonuçlar oluşturup oluşturmayacağının garantisini veremem. Öneriler ve ürünler kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Bende iyi olan sizde kötü olabilir veyahut bende kötü olan sizde iyi olabilir. 

Bu  Blog'da üzerinde adımın geçtiği tüm fotoğraflar ve yazılar bana aittir.
Kaynak belirtilmeden ve iznim olmadan alınamaz, kopyalanamaz.



25 yorum:

  1. Ne kadar çok konuştuk bu konuları ancak, çözümü yok ne yazık ki... Yorum almak için yorum yazanları da zaten anlamıyorum. Okumadan yorum yazanlar, kopyala yapıştır yorum bırakanlar, yardım eli uzattığın insanların ilk iş seni engellemesi... Sosyal medyada insanların gördükleri bizim tüm hayatımız değil, sadece görmelerine izin verdiklerimiz, keşke bu anlaşılabilse... Görmeden, karşı karşıya gelmeden birine kötü demek bana da doğru gelmiyor. Ama tüm bunların yanında ben bloğum sayesinde çok güzel insanlar tanıdım ve bu noktadan bakıyorum. Blog yorumlarımı kontrollü yapmam da, telefon numarasını bırakanlar gibi tiplerin arada mide bulandırıcı yorumlar atması oldu. Anonim arkadaşlar da, kimliklerini gizleyerek hakaret edince kahraman olduklarını sanmaya devam etsinler.
    Biz bize yeteriz. Sakın bozma moralini... Öpücükler... <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok senle konuşmuşumdur herhalde. Dünde konuştuk konuştuğumuz günün sabahı yani bugün bir mail aldım. Şaka gibi tam üstüne geldi. Çekiyorum herhalde ^^

      Bence de yeteriz :) Teşekkür ederim, öpüyorum bende <3

      Sil
  2. Blog hayatında da normal hayatta olduğu gibi garip insanlar var. Onlarla bağlantıyı kesmek yapılacak en iyi şey. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, katılıyorum Turgay Bey, sevgiler

      Sil
  3. Yaşadıklarınız gerçekten çok can sıkıcı :/ moralinizi bozmamaya çalışın.. yazılarınızı beğenerek okuyorum :) Moddan düşmeyin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KirazKahve güzel, motive edici yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ause bu insanlar nasil duzelecek ben bunu dusunuyorum bazen. Yani herkesle iyi olamayiz elbette ama saygi denen bir sey var. Ve artik cogu kisi bunu unutuyor. Yani biz bir seyler paylasiyorsak cogu kisi "isi bu. Cevap verecek tabi" mantogiyla yaklasiyor. Tipki yere cop atip soylenenler gibi. Derler ya "gorevleri ne temizlemek"
    Nerden baslanmasi gerekiyor bilmiyorum ama gerek blogda, gerek sosyal medyada boyle insanlardan fazlaca var. Hatta giderek artiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Esy, sevmek zorunda değil, bana karşı samimi olmak zorunda değil sadece saygı olması gerekiyor. Anlayıp dinlemeden kalp kırmak çok kolay- keza saygı ve sevgi de çok kolay - ve giderek artıyorlar dediğin gibi. Napalım kulak arkası edelim en iyisi yoksa iki gram huzuru da bozacaklar :)

      Sil
  5. Bu tarz insanlar her yerden çıkıyorlar hatun, sen sıkma canını. Çünkü bunlar bir kişi değil iki kişi değil, önüne geçemezsin. Geçemeyiz de.. Görmezden gelmek sanırım en iyisi. Herkes birbirine bayılacak diye bir kural yok ama saygı duymak zorundayız. Öylelerine denk gelirsen de bas engeli gitsin, diğer türlü çok yorucu oluyor. Naçizane tavsiyem yorumlara onay ekle. En temizi direk silersin gider. O yorumları yazan basit insanlar gibi. Başka ne söylemeliyim bilemedim ama.. Dilerim bundan sonra kendin gibi güzel insanlar ile karşılaşırsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akelam, en iyisi görmezden gelmek dediğin gibi. Başlarda garipsemiş olsamda şimdi alıştım. Kimse kimseyi sevmek zorunda değil ama saygı zorunda kesinlikle. Ben kimseyi kıracak bi şey yapmıyorum saygısız davranmıyorum onlarda aynı hassasiyeti göstersinler isterim doğal olarak. Yorumlara onay kısmını ben beceremedim nasıl olacak bilmiyorum :D hahahah beceriksizlikte üst seviyeye atladım. güzel,içten yorumun için teşekkür ederim hepimiz güzel insanlarla karşılaşalım insallah balım benim <3

      Sil
  6. Allahtan kotu yorum hic almadım blogdan alsam gercekten cok uzulurdum sevmiyorum böyle şeyler senin içinde üzüldüm canım blogum bana sakin bir liman gibi geliyor ve hic bir kotuluk gelmesin istiyorum.Kafana takma diyecegim ama olmuyor insan üzülüyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre taktım ama şimdi takmıyorum şükür :) sorun yaşamadığınıza çok sevindim zira başlarda cok üzülmüştüm :/ güzel yorumunuz için çok teşekkürler, sevgiler <3

      Sil
  7. Kuzum bu tarz olayları dikkate almamaya bak çünkü ne kadar çok dikkate alırsan o kadar çok üzerine üzerine geliyor ben şahsen olumsuz yorumları görmemezlikten geliyorum. Can sıkıntısından başka bir şey değil çünkü seni bilen biliyor demek istemiyorum herkes gibi ama seviyoruz seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semacım yüzde yüz haklısın katılıyorum. Zayıflığı gördükleri an saldırıyorlar. Bende seni ve sizi cok seviyorum canımm benim <3

      Sil
  8. Sanal alem kimseyi tanimiyor bilmiyoruz ama buna ragmen cok gaddarca elestiriler yapabiliyor bazilari, anlamis degilim..
    Sen canini skma sakin, birakip gitmek falan duymamis olalim...

    Cay demle bence de iyi gelir<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgin ve yorumun için çok teşekkür ederim canımın içi Zey :) <3

      Sil
  9. Bi fincan çay da ben alırım ellerinden zahmet olmazsa cano :)

    Maalesef ki var böyle insanlar ben de denk geliyorum, sen kadar olmasa da bal gözlüm.
    Psikopatla psikopat olamamk lazım :D Sus sus yerin kulağı var :)

    Bi' de şey dikkatimi çekti, link bırakıp kaçanlar. Onlara en güzel çözüm aynısını yapmak :D
    Özellikle yabancı bloggerlar öyle yapıyor hiç okumuyorlar. Basit birkaç kelime yazıp altına link yapıştırıyorlar. Ben de öyle yapıyorum, ohh sefam olsun :)))

    Ayrıca senin sevginin sonsuz samimiyetini hissediyorum ve ben de seni çok çok seviyorum bal gözlüüüüüü <3

    İyi ki varsın güzellik ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sennn gelde koca demlik senin olsun
      an blogum üzerinden reklam yapması kötü oluyor haliyle.

      güzel yorumun ve ilgin için teşekkürler kuzum iyi ki varsın kocaman seviyorummm seni <3

      Sil
  10. Ause'mmmm yazını ilk okuduğumda bana ilk yazılan hakareti hatırladım. Elim ayağım titremiş nereye şikayet ederim nasıl bulurum diye ortalığı yıkmıştım. Ama bu anonim kişiler klavye delikanlılığını o kadar iyi beceriyor ki insanda moral bırakmıyor. Bu kişiyi son dakika buluyordum ve en sonunda tanıdık gelme ihtimali yüksek olduğundan bıraktım, insan ister istemez yıpranıyor. Yazıyı okumadan link bırakıp kaçanları çoğunlukla yayınlamıyorum. Canını sıkmamaya çalış desem de insan gerilmeden edemiyor güzel gözlüm, seni gerçekten çok seviyorum ve kıymetlisin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mary'm ben hiç araştırma zahmetine girmedim, biliyorum sonucunda daha cok moralim bozulacak. Bir kaç kişinin grup konusmalarını gördükçede iyice yıprandım- şimdi belli başlı kişilere mesafeli yaklaşıyorum. En iyisi bu.
      Bende seni cok seviyorum değerlim, tesekkürler ilgin icin <3

      Sil
  11. Zamanla önemsememeyi öğreniyor insan. Birebir hayatta ne haksızlıklar yaşıyoruz, burası sanal ortam.
    En nefret ettiğim durum iyi niyeti suistimal. Defalarca yaşadım ama şimdi daha az iyi niyet gösterip daha az incinmek için çaba harcıyorum. Yapacak başka bişey yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzelini yapıyorsunuz Nihal hanım, onu bende yeni farkettim. Herşeyi dozunda yapmak ve mesafeyi korumak çok önemli.

      Sil
  12. Blog hayatina basladigimdan beri beni cok sasirtan insanlarla karsilastim. Neyse ki dogru olan sevdigimiz insanlarla da tanisiyoruz canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Derya hanımcım, hayatımıza doğru ve güzel insanlar girer umarım <3

      Sil
  13. Bu tür olaylar hepimizin başına geliyor arkadaşım hiç takılmamak gerekiyor. Gerçi takılma,önemseme demekle de olmuyor.Bende bu tarz yorumlarda takılı kalıp tüm gün ben ne yaptım diye düşünmeden edemiyorum.
    Blog konusunda da hediye vermek zorunda değilsin ki. öyle bir zorunluluk var ve ben mi bilmiyorum acaba? O çok sevgili arkadaş neden bu şekilde demiş anlayamadım. Bazı insanlar gerçekten çok farklı. Bu şekilde tanıdığına ve kısa zamanda öğrendiğine sevinmelisin bence:) Sen sadece sana iyi gelenlere odaklan♥

    YanıtlaSil