30 Ağustos 2016 Salı

Yüz Keseleme Nasıl Yapılır ? Faydaları ve Zararları Nelerdir ? ♡│ AUSE ESUA

Yüz Keseleme Nasıl Yapılır ? Faydaları ve Zararları Nelerdir ? ♡│ AUSE ESUA
Yüz Keseleme Nasıl Yapılır ? Faydaları ve Zararları Nelerdir ?


Merhaba !
Benim için, cilt bakımında özenle dikkat ettiğim aşamalardan birisi peeling ve kese uygulaması. Kremleri ve maskeleri yüzün iyice emmesi için öncesinde ölü deriden arındırma işlemini gerçekleştirmek gerekiyor. Bir dönem şiddetli akne sorunu çektiğimden mütevellit, tekrar aynı sorunu yaşamamak adına, yüz keseleme işlemini mutlaka yapıyorum. (Cildim sivilce ve akne oluşumuna çok müsait, saçma sapan anlarda 10 saniye içinde sivilce çıkarabiliyorum) 

Ne kadar tonik, maske, krem ve bakım yağları kullanırsak kullanalım ölü deriden arınmamış, yeterli temizlenmemiş  cilde uygulandığında kaliteli sonuç almak pek mümkün değil.
Yüz Keseleme Nasıl Yapılır ? Faydaları ve Zararları Nelerdir ? ♡│ AUSE ESUA
Yüz Keseleme Nasıl Yapılır ? Faydaları ve Zararları Nelerdir ? ♡│ AUSE ESUA 
Aynı durum makyaj içinde geçerli. Bununla ilgili bir kaç kez soru almıştım.Benim de en çok yaptığım hatalardan birisiydi ve ten makyajı korkumun oluşma sebeplerinden de birisiydi.
Riskli zamanlarda, özel günlerde ten makyajı yaptığımda hiç bir ten ürünü suratıma oturmuyordu. Arınmamış cilde bolca krem sürüp, üstüne makyaj yapıp, mükemmel olmasını beklemek haliyle imkansız.

Eğer kuru, pütür pütür olan, soyulan bir cilt tipinden muzdaripseniz bu sorun kaçınılmaz. Çok kaliteli bir fondöten dahi olsa,  arınmamış cildinizde ten ürünleri pütür pütür gözükecektir. Bir süre sonra cildinizde ürünü kusacaktır.

Kesenin faydalarını sıralamam gerekirse;
  • Ciltte ki ölü deriyi, cildi tahriş etmeden temizliyor.
  • Bu sayede siyah nokta, sivilce ve akne oluşumunu da ölüyor.
  • Benim için önemli hususlardan birisi de düzenli kullanımda, gözeneklerde küçülme sağlıyor olması.
  • Ayrıca ciltte ki kan dolaşımını hızlandırarak cildi uyandırıyor. (Yüz fırçalama da olduğu gibi)
  • Son olarak, düzenli kullanımda cilt tonundaki eşitsizliği düzenlediğini de belirteyim.
Bu arada, Annem ve bir çok eski dönem hatunları, tülbentle veya saçları ile yüzlerine kese yapıyorlarmış. Annem halen yapar.Bana da yapmıyorum diye hunharca kızardı bir zamanlar. Şimdilerde ise türlü çeşit cilt bakım ürünleri bulunmakta ve üretilmekte. Cilt tipine uygun çeşitli keseler, peelingler ve yüz fırçaları bulunuyor. Bu da daha kaliteli sonuç olmamızı sağlıyor. Önemli olan üşenmemek. (Benim bir dönem yaptığım)
Yüz Keseleme Nasıl Yapılır ? Faydaları ve Zararları Nelerdir ? ♡│ AUSE ESUA
Yüz Keseleme Nasıl Yapılır ? Faydaları ve Zararları Nelerdir ? ♡│ AUSE ESUA 


*Seçmiş olduğunuz kese tipi  çok önemli. Çoğu aşırı sert oluyor ve hassas ciltlerde tahrişe neden olabiliyor.  Orta,kalın,ince ve ipek olmak üzere çeşitli kese tipleri bulunuyor.Cilt tipinize göre uygun olanını seçmeniz önemli. (Hem yüz için hem vücut için)
Karma-yağlı cilde sahip olduğumdan mevsimsel değişim çok yaşıyorum. Kışları yüzüm aşırı kuruyor ve pul pul dökülüyor. Yazları da yüzümün bazı bölgeleri kuruyor, T bölgem ise aşırı yağlanıyor. Bu sebepten ötürü duruma göre orta-ince tip yüz kesesi kullanıyorum.

*Görsellerde görmüş olduğunuz kese Sulthanay ipek yüz kesesi ve oldukça sert. Bundan önce Dermapeel yüz kesesini kullanmıştım ve çok da memnundum. Biçimi ve işlevi çok güzeldi. Sulthanay'da gayet güzel arındırıyor, sonucu tatmin edici. Ancak, aşırı hassas cilde sahipseniz tahrişe neden olabilir.

Peki ya zararları ?
Cildimize uyguladığımız her üründe olduğu gibi dozu ayarlamak çok önemli. Tahrişe, kızarıklığa sebep olmamak için kese yaparken yüzü çok hırpalamamak, bastırmamak gerekiyor.

Uygulama : Yumuşamış, ıslak cilde uygulayın. Duşta ki buharın etkisini pek göremediğimden, yüz buhar banyosu yapıp, öyle uyguluyorum. Sizin için hangisi uygunsa, o şekilde kullanabilirsiniz. Kese yaparken yüzünüzde krem, losyon ve temizleyici jel kullanmamanız gerekiyor.
Günlük veya haftada 1-2 kez kullanabilirsiniz. Ben haftalık ve cildin durumuna göre kullanmayı tercih ediyorum.

Dikkat edilmesi gerekenler ;
Kese işlemi, hassas ve kuru ciltlere sıklıkla öneriliyor. Peeling'e göre daha naif olduğu için tahriş sorununu en aza indiriyor. Tüm cilt tipleri için uygun. Sadece, cilt tipinize uygun -kese- seçmeye dikkat edin.

Peki sizler ne düşünüyorsunuz ? Kese yapmayı seviyor musunuz? Yaşadığınız sorunlar veya memnun edici sonuçlar neler ? Tabii ki bilmeyi çok isterim !

Kuru Vücut Fırçalama İle İlgili Yazım için TIK TIK

Umarım sizi sıkmamışımdır. <3
Kocaman Sevgiler, Ause ♡ ^_^
Blogumda olduğunuz ve okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım keyifle, sıkılmadan okumuşsunuzdur. 
Yorumlarınız, mailleriniz benim için çok değerli lütfen sadece okuyup geçmeyin. 
Sosyal Medya üzerinden beni takip edip haberdar olabilirsiniz. İstediğiniz zaman DM, yorum atabillir ve hepsine cevap vereceğime emin olabilirsiniz.



İnstagram: Ause_Esua
Twitter: AuseEsua
Facebook Page : Ause Esua
SnapChat : AuseEsua
Mail : auseblog@gmail.com
Eğer Blogumu beğendiyseniz ; Beni google+ da arkadaş olarak eklemeyi unutmayın ! :))
Yeni yazılarımdan haber almak için ise Blogumu takip edebilirsiniz. 

Bu  Blogda üzerinde adım geçen tüm fotoğraflar ve yazılar bana aittir.


48 yorum:

  1. Keseleme yöntemi çok sağlıklı bir görüntü de oluşturuyor tende :)
    Her ne kadar yapmasamda, ne kadar verimli olduğuna yakından şahit olmuştum :)
    Çok güzel bir yazı olmuş canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem kuklası ! çok haklısın :) sağlıklı canlı bi görüntü oluşturuyor hoşuma gidiyor bu :)
      Beğenmene sevimdim teşekkür ederim<3

      Sil
  2. Ausem benim duşlarda buhar olayı muazzam :) Arkamdan banyoya giren boğularak ölebilir, demek ki sende olmuyor :)))) Kese olayı beni ürkütüyor, peeling yapıyorum. Ancak, yazın çok mantıklı geldi. Kendime uygun kese araştıracağım muhakkak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahah Blana'm senin bu hallerinnnn :D <3
      Bi araştır memnun kalırsın diye umuyorumm Blanam :) <3

      Sil
  3. Kesinlikle kese cilt için çok önemli, özelliklede yüz için ölü derileri arındırmada olmazsa olmaz kii benim es geçtiğim zamanlarda makyajımı yapmada en zorlandığım anlar o anlar :// Yüzde kese değilde peeling etkili süngerler vs kullanıyorum ama biliyorum ki bu tür keseler çok daha başarılı sonuç veriyorlar.En kısa zamandada denemek istiyorum, bebek gibi bir ciltin ilk adımı bu kese.. Çok teşekkür ederim canım benim, güzel gözlüm <3 <3 Ayrıcaa resimlere bayıldığımı her yorumda belirtmiyorum artık dikkatini çektiyse, arada bir taciz edivericiiim :) BAYILDIMMMM! :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goncamm kesinlikle öyle- makyajı olmuyor yani alttan berbat bi görüntü oluyor peeling ve kese yapmazsam.
      Senin bahsettiğin süngerleri bende denemek istiyorum balım. hep böyle güzel yorumlarla bana enerji yüklüyosun mutlu ediyosun beğenmene nasıl sevindim nasılll :) bende sana bayılıyorummmmmmmmmmmmm - asıl ben teşekkür ederim kocamanından ! <3

      Sil
  4. Keseyi ben vücuduma yapıyorum ama yüzüme de denemeyi düşünüyorum yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matmazel :) denedikten sonraki yorumunu çok merak ediyorum ben teşekkür ederim <3

      Sil
  5. Cilt tipimiz çok yakın Ause, bir de yazın vıcık vıcık oldu benim kışın kuru olan cildim =))
    Gözenekleri küçültüyor deyince, kalpli emojili hal... peeling yapmaya başlamıştım ama deneyeyim ben de.. Güzel bilgilendirme, eline emeğine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet Fenoğmm benimdeeeeeeee T bölgem sıcak hava da berbat oluyor krem bile sürmüyorum artık iyice yağlanıyor :D hahaha bende zaten o yüzden sabırla kullanıyorum - gözenekler için :D Beğenmene sevindim çok teşekkür ederim <3 :)

      Sil
  6. Çok güzel bilgilendirmişsiniz ben de yüzüme bazen kese yapıyorum ve cilt rengimi de açtığını düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kiraz Kahve, onu eklemedim fakat gerçekten cilt tonunu eşitliyor rengini acıyor :) çok teşekkürler <3

      Sil
  7. Benim cildim çok ince esmer olmama rağmen aşırı ince damarlarımdışarda gibi kese yasak malesef yinede okuması zevkliydi:)
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah kuğu, :/ Sana uygun olmadığı halde okumana ve beğenmene çok sevindim :) teşekkür ederim <3

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Belgin hanımcım çok teşekkür ederim <3

      Sil
  9. Aydınlatıcı bir yazı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşracım ben teşekkür ederim <3

      Sil
  10. bebeğim eline sağlık, çok güzel bir yazı olmuş. yüz keseleme olayı vazgeçemediğim bir şey benim artık, dediğin gibi gözeneklerime de çok faydasını görüyorum, siyah nokta oluşumu da neredeyse sıfıra yakın. bu tarz keseleri hiç denemedim, çok sertlerini kullanamıyorum ama elimdeki doğal yüz lifleriyle bu işlemi. bir gün bunları da denerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balımmm liflerle de yapılıyor çok haklısın ama tabii o beni kesmiyor :D illa ki birazcık hissedeceğim ahah :D Alırsan eğer umarım memnun kalırsın <3 beğenmene sevindim çok teşekkür ederim <3

      Sil
    2. ay eksik yüksük yamzışım :D oraya bi yere 'yapıyorum' olacaktı :D gerçi sen tamamlamışsındır okurken ama :D

      Sil
    3. ahahahah tamamladım ben ahhah :D <3

      Sil
  11. Daha önce hiç yapmadım cildimde tek tük bile olsa sivilce çıkıyor ve uzak duruyorum bu tarz şeylerden açıkcası çoğalmasından korkuyorum ^^ Teşekkürler kuzum yine cok güzel bir yazı hazırlamışsın umarım herkese yardımcı olur <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağlacım çok teşekkür ederim, telefonda konuşmuştuk seninle- sivilcelerin geçtikten sonra oluşmaması için kullanabilirsin ben şimdi öyle yapıyorum -tabii bazı durumlarda yine cıkıyor ama olsun aza indi cok sükür :D <3

      Sil
  12. Çok güzel bir yazı olmuş canım :) Ama yüz keselemek pek bana göre bir şey değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazalcım beğenmene sevindim :/ maalesef bazı cilt tipleri kaldıramıyor sanırım- teşekkür ederim <3

      Sil
  13. This looks so beautiful! :)
    Would you like to follow each other?
    Fashion, Beauty and Style

    YanıtlaSil
  14. Bu iş için geliştirilen bir kese ile temizleme işlemi hiç yapmamıştım.Şu bronzluğum biraz açılsın hemen denerim ben bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz hanımcımmm umarım sonucundan memnun kalırsınız :) <3 <3

      Sil
  15. kuzum inan yazın ilaç gibi geldi güzel ellerine sağlık <3 Bu sıralar cildimde hunharca çıkan sivilcelerden muzdaribim özellikle kuru ve hassas cildimde ne yapacağımı şaşırdım mutlaka deneyeceğim balım, tekrar çok teşekkür ederim balım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mary :) ben teşekkür ederim asıl - sivilcelerin geçtikten sonra deneyebilirsin balım <3

      Sil
  16. Hamama gittiğimde yüzüme kese yaparlardı ve sonuca bayılırdım. Aslında iyi bir kese bulup evde de yapayım çünkü cildim tam da yazdığın gibi kuru-hassas! Çok teşekkürler hatırlattığın için, sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak hanımcımmm - o hamam maceraları ne güzeldir hep özenmişimdir - ama hamamı eve taşıyabiliyoruz ne güzel ( azda olsa :D )
      Faydalı bulabilmenize sevindim, ben teşekkür ederimm - kocaman sevgiler <3

      Sil
  17. Canım son yazımda seni mime davet ettim, umarım katılırsın ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktımmm, en kısa sürede yapacağım kuzucum

      Sil
  18. Ayyy aslında bi ton açılırım kesin :D:D Ama en çok korktuğum şey yüzüme bu tür işlemler yapmak derisiz kalıcam diye ödüm patlıyo :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahhaha Küboş sen tatlı canlısın belli :D sevmezsin sen bunu :D

      Sil
  19. Fotoğraflar bile yetiyor ilgilenmek için :) şahane yine ...
    Kendi cilt tipime uygunu bulacağım ...
    Emeğine sağlık şekerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didemikaaaaaaa :) güzel yorumun teşekkür ederim :)
      umarım memnun kalırsın sonucundan :) öptüm cok ! <3

      Sil
  20. Ausecim valla cok hassas bir cilde sahip oldugum icin hep uzak duruyorum boyle seylerden maalesef hemencecik kizarir hafif yapsam bile ama guzel bilgilendirici bir yazi olmus ellerine saglik💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübracımmm :/ maalesef coğu hassas ciltliler uygulayamıyor sonucu acı verici olabiliyormuş - beğenmene sevindim cok teşekkürler <3

      Sil
  21. Bir Türk olarak seviyorum ben keselenmeyi. :)) Haldur huldur keselerim birde ben :)) Artık tabi daha bilinçliyim. Yüzüme de yapardım hatta anneannem saçlarınla kesele derdi yüzünü.. baya işe yarıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) teşekkür ederim Esy <3

      Sil
  22. Ausemmm ben keseden biraz korkuyordum normalde çok yapmıyorum da bu kış hamama gittiğimizde anneme keselettirdiğimde o ölü derilerin filan nasıl çıktığını görünce artık daha sık kese kullanmaya başladım :))) Hassas ciltli olunca direk kızarmasından korkuyorum bide bende derimde kırmızı morluklar oluşmaya başlıyor yüz için cesaret edemesem de vücuduma elimden geldiğince kullanmaya devam edeceğim ^.^

    YanıtlaSil
  23. Ben bir ara hunharca yapıyordum. Sanırım abartmışım cildim tahriş olunca bırakmıştım, nazikçe yeniden denemek istiyorum. Güzel bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
  24. vücuda yüze devamlı yapıyorum canım, dediğin gibi makyajı daha da pürüzsüzleştiriyor. Böylesi daha güzel oluyor ;)

    YanıtlaSil
  25. Ben de kisin yapiyorum. Yazin bronzlugum gitmesin diye bronzlastiktan sonra kaçiniyorum.

    YanıtlaSil
  26. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği ayrıca bir de çekiliş var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil