15 Mayıs 2016 Pazar

Resim, Sanat Üzerine Sohbet │ Cumali Telli │ Ause Esua

Merhabaaaaaaa ! Bugünkü konu bilinenin dışında, az biraz farklı. Blog'a film-kitap başlığı eklemiştim hatırlarsınız,  bunun yanına farklı bir başlık daha ekledim. Konuklar  ! Bu başlıklar Dünya kategorisi altında yer alacak.

Blogger, vlogger, fotoğrafçı, güzel sanatlar ile ilgilenen, yetenekleri olan olmayan fakat bizlere az biraz ışık tutacak, motivasyon yükseltecek kişileri bloga konuk almaya karar verdim.

İlk konuğum Lise arkadaşım Cumali Telli. Biz ona zaman zaman Cuncli diyoruz esasında. Güzel sanatlar bölümünde okuyan, ressam, sanatçı olma yolunda ilerleyen başarılı biri.
Çizimleri, boyama taktiği ile beni mest etti. Resme, Sanata ilgisi olanlar veya bölüm okumak isteyenlere faydalı olabilecek bir yazı olmasına dikkat ettik. Umarım beğenerek okursunuz ^^

Kendini Tanıtır mısın ?

Güzel Sanatlar fakültesi resim bölümünde okuyorum. Nevşehir Güzel Sanatlar Fakültesine başlayıp Kütahya Üniversitesine devam ettim. Şimdi ise yatay geçiş ile Antalya Akdeniz Üniversitesinde aktif öğrenciyim.

Şuan Hangi Konu Üzerinde Çalışıyorsunuz ve Beğendiğin Akımlar Neler ?

Şimdi serbest resim çalışmaya başladık. Beğendiğim akımlar, Art, Deco, Kübizm. Birde moda ve şehir hayatını yansıtan yeni bir çalışmaya başladım(okuldan bağımsız).

Sanat Üzerine Neler Söylebilirsin?

Sanat 3'e ayrılıyor diye düşünüyorum aynı şekilde felsefeciler de böyle düşünüyor. "Oyun, Yaratma ve Taklit"

Taklit ; Doğadaki güzelliği tuvale yansıtmamız. Örneğin; Bir manzara resmi taklittir.
Oyun; Sanat başlı başına bir oyun gibi diye düşünüyorum, insanlar temel ihtiyaçlarını giderdikten sonra artı bir zevk olarak düşünülüyor sanat.
Yaratma; Kısaca esinlenmek diyebiliriz. Esinleniyoruz ve onu farklı bir şekilde sunuyoruz.

-"En çok insan ve şehir üzerinde çalışıyorum. Şehrin boğuk hayatına, çirkin kentleşmeye çok karşıyım."-


Geçtiğimiz günlerde güzel bir sergi sundunuz bizlere bununla ilgili neler söylemek istersin ?

Sergimiz hem şimdi kazandığım hemde öncesinde tanımış olduğum dostlarım, arkadaşlarım sayesinde gerçekleşti, hepimiz bir araya gelerek güzel bir sergi oluşturmak istedik ve dilediğimiz gibi de oldu.

Manavgat'ta yapmak istememiz ise ; Manavgat'ta sanatsal faaliyetlerin fazla olmadığını ve halkın resimle, sanatla buluşmadığını bildiğim için küçük bir yerde yapmaya karar verdik.
Büyük şehirde de yapabilirdik ancak amacımız daha uç kısımlardaki insanlara resmi, sanatı tanıtmak. 43 tane eser vardı. Genci, yaşlısı, arkadaşlarımız, sanata ilgisi olan olmayan bir çok insan vardı. Bizlere destek oldular buradan da onlara çok teşekkür ediyoruz.

Resim yaparken daha verimli olmak için neler yapıyorsun ve yaratıcılığın hangi ortamlarda ortaya çıkıyor, çalışmalarını tuvale nasıl yansıtıyorsun resim türüne göre farklı ortamlar mı çekiyorsun yoksa standart bir çalışma düzenine mi sahipsin ?(Uzun oldu ^^)

Yağlı boya yalnızlık sever. Dikkatimi dağıtacak bir şey olmadığında, sessiz sakin bir ortamda hafif bir müzik eşliğinde, kahvemle tuvalin karşına geçmek beni daha verimli yapıyor, tamamen oraya bağlı kalıyorum.


Peki örnek aldığın, çalışmalarını beğendiğin bir sanatçı var mı ? Türkiye ve Dünya'da ki sanat ile ilgili neler düşünüyorsun ?

Genel olarak Dünya Sanat Tarihine ve Türk Sanat Tarihine baktığımda çok kadın ressam görmüyoruz bu da beni üzüyor açıkçası. Çünkü kadınların sanatta ön planda olduğuna inanıyorum. Çünkü bir kadın daha titizdir daha disiplinlidir ve daha duygusaldır. Resimde duygusal bir iştir ve kadınların yaptığı resimleri daha duygusal ve etkili bulduğum için kadın  sanatçılar arasında
Frida Kahlo, Tamara De Lempicka olsun kendime kılavuz olarak kabul ediyorum.

İleri için düşüncelerin var mı ? Bu bir ay sonrası veya 1 yıl sonrası için kısacası ilerisi için hedeflerin neler ?

İlk hedefim bol bol sergi açmak :) ve aynı zamanda bir çok sergi gezmek. Tabii sadece resim alanında değil, baskı alanında-mozaik resim alanında ve heykel alanında da yer almak istiyorum. Sanatın tek bir dalı değilde 4-5 dalı ile uğraşmak beni daha çok mutlu ediyor.

- Kesinlikle bu konuda sana katılıyorum zira bende tek bir alanda takılı kalmayı sevmeyen biriyim ki bunu sende biliyorsun ^^ Hepsinde iyi olmasam bile farklı alanlara el atmak hem bilgi dağarcığı için hemde ruhu doyurmak için iyi bir şey diye düşünüyorum sende bu konuda benimle aynı fikirdesin :)

-Kesinliklikle aynı fikirdeyim, sanatla uğraşanlara da önerim bütün sanat dalı ile ilgili az da olsa fikre sahip olmaları.

Merak ettiğim ve irdelediğim bir diğer konu ise şuan üzerinde çalıştığın resim dizisi. Onunla ilgili neler söyleyebilirsin ?

Kübizm ile ilgili bir çalışma olacağına inanıyorum ancak ağırlık olarak moda, insan ve şehir olmak üzere 3 kavram kullanmayı düşünüyorum. Genel konusu ise metropol hayatının sıkıcılığını, çarpık kentleşme, çirkin binalaşma, yani şehir düzenine eleştiri olan bir çalışma olacak.

Elinde ne kadar resim olduğunda sergi açacaksın ?

15-20 eser olduğunda ve gerçekten inandığımda bir sergi açmayı düşünüyorum.

En büyük hayalin nedir diye sorsam ?

En büyük hayalim tabii ki hemen hemen her resim bölümü okuyan öğrencinin hayali olan ünlü bir resim sanatçısı olmak, bunu gerçekten istiyorum. Maddiyat önemli değil tek önemli olan öldüğümde adımın yaşatılmasını isterim.

Yaratıcılığını artırmak için neler yapıyorsun ?

Benim için en büyük kaynak kitap. Bilgisiz resim yapılacağına inanmıyorum.

İyi bir iş çıkarmak için o işe odaklanmak gerekiyor, resim söz konusu olunca konsantrasyon daha da önemli ve resim başlı başına dikkat isteyen bir iş ve her zaman da tam konsantrasyon olmak çok zor bunu sağlamak için neler yapıyorsun ?

Bu durum resimden resme değişiyor aslında eğer acı bir duyguyu resme yansıtıyorsam gerçekten hüzünlü olmam ve o duyguyu yaşamam lazım ki o resmi yapabileyim. Aynı şekilde mutlu bir resim yapıyorsam kesinlikle mutlu olmalıyım o duyguyu yaşamalıyım.

Resme göre duyguyu yoğun yaşadığın zaman odaklanmak daha kolay oluyor diyebiliriz o zaman senin için. Peki buna ilaveten başka uğraşların var mı ?

Kesinlikle. Bunun yanında en büyük etkende yalnız olmam. Odaklanmamı engelleyen en büyük şey dışarıdan gelen iletiler, daha iyi düşünebilmek içinde o iletilere kendimizi kapatmamız gerekiyor.

Benim için bir diğer önemli soru ise, Güzel Sanatlar Fakültesi 3.sınıf öğrencisi olarak senin istekli ve disiplinli çalıştığını ve okul dışında kendi çalışmalarını yaptığını öne sürerek ve buradan yola çıkarak  resme-sanata ilgisi olan ve bu alanda kendini geliştirmek isteyenlere önerin ne olabilir, onların motivasyonunu yükseltmek için neler söyleyebilirsin ?

En önemlisi yaptığınız işi sevmektir diye düşünüyorum. Ben bana verilen bir görev, ödev olmadığı zamanlarda bile isteyerek resim çalışabiliyorum. Çünkü ben resim yapmayı gerçekten seviyorum ve bu sayede iyi şeyler yansıtabiliyorum.  En önemlisi de sonuç odaklı düşünüyor olmam.

-Kilit kelimeler bu olsa gerek "sonuç odaklı düşünmek" sen bunu bana söylediğinden beri benimde hayatımda bir çok şey değiştir Cumali :D Bunu da söylemeden geçemeyeceğim. :)

Aynen, işe yaramasına çok sevindim bunu sana defalarca kez söylemişimdir :)
Diğer önemli nokta ise AMAÇ.
Benim amacım daha doğrusu hepimizin amacı yaptığımız resimleri güzel yapmak ve bunları insanlara beğendirmek. Sanatçının görevi aslında toplumu yönlendirmek ve yanlış olanı göstermektir, nesnel olmaktır. Toplumda bir yanlış varsa bunu resimlerine yansıtmalı ve yol göstermelidir. Bunu da en iyi şekilde sanatçı yapar, güzel işleri  ve eleştirisi ile. Sanatçının her kitleye hitap etmesi de büyük rol oynuyor aslında.

Yazmayı da çok seviyorsun fakat ona vakit ayıramıyorsun yaptığın çizimlerle yazılarını birleştirmeyi düşünüyor musun ? Bir blog olabilir, kitap olabilir :)

Önce yazı dilimi geliştirmek istiyorum ve doğru zamanı bekliyorum bunun için.

-Sorular bitti, sesler tükendi :) Bloguma konuk olduğun için çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum ve uzun süredir bunu yapmak istiyordum sonunda bu keyfe ikimizde eriştik :)

- Bende çok teşekkür ederim blogunda bana yer verdiğin için keyifli bir sohbet oldu devamı gelecek diye düşünüyorum yazacak şey çok :)

Kesinlikle !!! ^^


Okuduğunuz için çok teşekkürler, umarım keyifle okumuşsunuzdur. - Bakalım bir sonraki konuğumuz kim olacak :) Bir blogger olabilir mi acaba ? ^^ 


Kocaman Sevgiler, Ause ♡ ^_^

Blogumda olduğunuz ve okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım keyifle, sıkılmadan okumuşsunuzdur. 
Yorumlarınız, mailleriniz benim için çok değerli lütfen sadece okuyup geçmeyin. 
Sosyal Medya üzerinden beni takip edip haberdar olabilirsiniz. İstediğiniz zaman DM, yorum atabillir ve hepsine cevap vereceğime emin olabilirsiniz.

İnstagram: Ause_Esua
Twitter: AuseEsua
Facebook Page : Ause Esua
SnapChat : AuseEsua
Mail : auseblog@gmail.com
Eğer Blogumu beğendiyseniz ; Beni google+ da arkadaş olarak eklemeyi unutmayın ! :))

Bu  Blogda üzerinde adım geçen tüm fotoğraflar ve yazılar bana aittir.

29 yorum:

  1. Ben bu bölüme bayıldım arkadaş! İyi ki böyle bir bölüm açmışsın Ause'm ya hem keşfediyoruz, öğreniyoruz hemde büyük keyif alıyoruz. Şahsen ben çok keyif aldım konu birde resim,sanat olunca.. Değmeyin keyfime. :)
    Söylemeden geçemeyeceğim 2. yağlı boya tablosuna hayran kaldım.
    Ellerinize, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akelaaaaaammm çok çok çok büyük mutlu oldum beğenmene :) senin bu sözlerinle devamı jet gibi gelir (umarım yani :D ) çok teşekkür ederiz güzel arkadaşım <3 <3 <3

      Sil
  2. Hem yaratıcı hem güzel seni seni :))
    Çok iyi yapmışsın güzellik bırakma bu başlığın peşini :))
    Resimler ne anlatır dersen biraz bi düşünmem lazım yani bilmediğimiz bi şey sonuçta :))
    İlk resim çok ilgimi çekti yalnız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesliiiim beğenmene çok sevindimmm bırakmaya niyetim yok şimdilik :) hepinizi tek tek konuk almak niyetindeyim cünküü <3 <3 <3 cok tesekkürler

      Sil
  3. auseee harikasınnnn devamını bekliyorrruuuzz :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecimm çok teşekkür ederimmm çok tatlısınnn ki <3

      Sil
  4. Arada çiziktiren biri olarak, neden Güzel Sanatlar okumadım ben yaa, dediğim bir yazı olmuş. Neyse edebiyatı da seviyorum. Her yere de yetişmiyim gı... Sevgiler Ause bacı ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminecimmmmmmmmmmmmm çok tatlısın çok mutlu oldum yorumuna ^^ şüphesiz en samimi yorum bu bi tebessümle okudummm :D <3 <3 sen çiziktirmeye devam et o halde sakın bırakmaaaaaaaaaaaa <3

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Super bir fikir olmuş bu AUSE! Cim rptebrik ediyorum,,,, ve ağırladığın konuttan da baya şeyler öğrendim ki,,, teknik bilgiler... frida kahlo şahane, severim de kendisini bayıldım, ikinizinde eline emeğine sağlık 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenoom ^^ bişeyler öğrenebildiysen ne mutlu bana hemde en kocamanından mutlu ben ^^ <3 Frida kahlo bende çok seviyorum ve kendisini daha iyi öğrenmek istiyorum ortak noktamızın olmasıda pek şahane ^^ çok çok çok teşekkür ederizz güzel arkadaşım <3

      Sil
    2. Frida efsane yaa 😉 ortak noktamız baskın sanki Ause 😂

      Sil
  7. Bir yıl boyunca güzel sanatlar fakültesi için hazırlık yaptım ve süreyi çok az buldum iktisata attım kendimi. Özgüven oluşturamadım bu konuda.. Şimdi ara ara blogumda arka planda çizimlerimi kullanıyorum elim de geriledi. Hayallerinin peşinden giden sanatçı ruhlu insanlara çok büyük bir saygıyla bakıyorum. Bu kadar güzel ve doyurucu bir yayın hazırladıgın için sonsuz teşekkürler Ausecigim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leydiiim devam etmemene üzüldüm :S devam etseydin eminim ki çok güzel işler çıkarırdın ama bazı dönemler insanlar bu duruma girebiliyor bende cok yasadım ve o yüzden sana farklı hiç bişey diyemem ama yinede çizime devam et hiç hiç bırakma o el bi an geriler ama sonrasında şahane alışıp güzel işler çıkarmaya devam eder :) beğenmene çok sevindim çok teşekkür ederim <3

      Sil
  8. Ause'm tebrik ediyorum, hem seni hem arkadaşını... Keyifle okudum, ikinizinde emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana'm çok teşekkür ederim beğendiğine çok sevindim balım <3

      Sil
  9. Cok güzel bir fikir hemde çok kıymetli bir anı olacak arşivinde Ause , ikinize de alkışlar benden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili "birdefnemasali" ne güzel söyledin kesinlikle kıymetli, özel bi anı olacak. Beğenmene çok sevindim kocaman teşekkürler<3

      Sil
  10. Sevgili Ause, o kadar zevkle okudum ki röportajını, kutluyorum seni ve mutlaka ünlü bir ressam olacağına inandığım Cumali kardeşimizi.Sorular nefisti.Cevaplar ise doyurucu.En çok da Cumali beyin şu cümlesi hoşuma gitti'Yağlı boya yalnızlık sever...'Ne kadar doğru...Sanatı o kadar seviyorum ki, her dalı insanlığa yararlı, değerini anlamak isteyenlere tabii.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacım bu güzel yorum hem beni hem arkadaşımı nasıl mutlu etti anlatamam :) beğenmenize çok sevindim çok çok çok teşekkürler <3

      Sil
  11. Kısa bir dönem resim eğitimi aldım :) Oldukça zordu bırakmak zorunda kaldım çok emek istiyor. Güzel paylaşım olmuş keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bırakmana üzüldüm ama dediğin gibi çok emek istiyor sen yine de ara sıra resme devam et :) hobi olarak da eğlenceli bi uğraş ^^ beğenmene çok sevindim kocaman sevgiler

      Sil
  12. Güzelliiiiikkkk :)))

    Okuduktan sonra hızımı alamadım bak tek kelime ile baayııllldımmmm :D Diğer bloggerlardan ayrılmışsın ve iyiki böyle bir şey yapmışsın :) yeni kategorin hayırlı olsun diyelim mi 😊Bana eşlik eden çayımla beraber bu yazıyı keyifle okudum :) Güzel Sanatlarda heykeli bırakmışlığım var, ille de Grafik diyince gözüm çok görmedi :)) Emeğine sağlık Bal Suratlım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözdeeeeeeeeeeee !!! ne güzel bi yorum bu böylee çok çok sevindirik oldum :) çay ve blog ikilisi hep şahane olmuyor mu zaten <3 - heykel çok keyifli çok güzel bir bölüm gerçekten keşke bırakmasaymışsın ama olsun grafikerlikten çok güzel hem meslektaşız anacımmmm :D
      okuduğun için çok teşekkür ederim bal surat ! <3

      Sil
  13. Bloglar Yarışıyor ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun, blogunuzu tanıtın, promosyon ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı 2016 yılı içerisinde yeniden düzenliyoruz. Detaylı bilgiyi websitemizden öğrenebilirsiniz.
    İlginiz ve desteğiniz için teşekkürler!


    Web : http://www.bloglaryarisiyor.net
    Mail: iletisim@bloglaryarisiyor.net
    Tel : +90212 330 9707







    YanıtlaSil
  14. Fikriniz çok yerinde. Böyle röportajları okuyup yeni insanlar tanımak ve bilmediğim konular hakkında fikir edinmek beni mutlu ediyor.
    Elinize sağlık, keyifle okudum.
    Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serhat bey, beğenmenize çok sevindim :) bende bu tarz yazıları okumayı çok seviyorum içinde birde motivasyonu yükselten yerler var ise bana az biraz da olsa faydası oluyorsa tadından yenmez bu tür yazılar :) çok teşekkürler

      Sil
  15. Çok güzel bir bölüm olmus röportaj da çok basariliydi. Özellikle frida kahlo resmini çok begendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya hanımcım beğenmenize çok sevindim :) o resmi bende cok beğeniyorum kocaman teşekkürler, sevgiler

      Sil