21 Nisan 2016 Perşembe

KİTAP - FİLM ♡ │ YE, DUA ET, SEV ♡ │AUSE ESUA

Merhaba ! Uzun, uzun, uzuuuuuuuuuun süredir oluşturmak istediğim kategorinin ilk yazısını sonunda derledim. Kozmetik haricinde kitap, film tutkunu olan ben bunu bloga aktarmak için biraz bekledim. Şimdilerde doğru zaman mı inanın bilmiyorum. Büyük bir tedirginlik ve heyecan ile huzurunuza çıkartıyorum.

İlk yazım, kitabını manyak gibi iki kez okuduğum, filimini ise 200 kere izlediğim Ye, Dua Et, Sev.

Kısaca hangi türleri sevdiğimden bahsetmek gerekirse; Liseden bu yana kişisel gelişim kitaplarına aşırı meraklıyım ve sıkılmadan okurum. Onun haricinde biyografi, bilim kitaplarını da bol bol tüketmişimdir. Ancak kişisel gelişim kitapları her zaman ağır basmıştır. Baş ucu kitabı diyebilirim onlar için, en ufak bir pürüzde açıp başvurduğum kitaplardır. Bu kitap ise biraz farklı kendi hayatını anlatan, biraz aşk biraz dram ve devamında eğlence barındıran bir kitap. Kısaca içsel yolculuğa çıkan bir kadının hayatı.

En başta belirtmeliyim ki önce filmine hayran kalıp sonrasında kitabı okuyanlardanım.

Normal de film izledikten sonra kitap beğenilmez ya da kitap okunduktan sonra film beğenilmez. Bense ikisini ayrı ayrı beğendim.

Kitap  Hakkında 
Kitaptan sıkılan kısım, sıkılmayan kısım ve sıkıldığı halde çok seven kısım var.  Benim ki ise biraz garip. İlk okuduğumda, filminden dolayı olsa gerek biraz kopukluk oldu ve bazı yerlerinde çok sıkıldım. Oysa Elizabeth Gilbert'ın yazı dilini çok sevmişimdir ve çoğu cümleleri ile beni mest etmiştir. Kitabı ikinci kez okuduğumda ise sıkıldığım yerler biraz daha tatlı gelmeye başladı.

ve Kitap...
30'lu yaşların başında bir kadın. Bazılarımızın uzaktan baktığı, bazılarımızın sahip olduğu hayatın hemen hemen en iyisine sahip bir kadın. İş, kariyer, evlilik ve koca bir ev !
Fakat bir dizi şahaneye rağmen hayatından memnun olmayan, yenilik arayan, boşlukta olan bir kadın.Sonuç itibari ile her şeye sahip  olmak çok mutlu olduğu anlamına gelmiyordu. Bu da uzun süreli evliliğin sonlarında farkına vardığı bir karmaşaydı.

En sonunda silkelenir ve reddeder. Eşini, yaşantısını ve umutsuz ev hanımı tribinde ki kendini.
Ne yemek yemekten ne hayattan hiç bir şeyden zevk almadığını ve artık evli kalmak istemediğini fark edip 3 bilet alır. İtalya - Hindistan - Bali - Buradan sonrasında şahane bir hikaye başlıyor.


Beğendiğim - Altı Çizili Cümleler

-Sevgiliyi, aşkı bırakma evresini şu şekilde tanımlamıştı.

"Uyuşturucunun etkisi geçtiğinde hastalanır, delirir ve tükenirsiniz. (Başlangıçta bu bağlılığı köürkleyen, ama sonra, bir yerlerde saklı tuttuğunu bildiğiniz gerçeğine karşın, kahretsin, çünkü eskiden onu size bedavaya verirdi, iyi malı daha fazla sökülmeyi reddeden torbacıya gücenmekten bahsetmiyorum bile."

"Bir bebek sahibi olmak yüzüne dövme yaptırmaya benzer"

"Mahvedildim, dava edildim ve damgalandım ve işte hala burada , önünde ayaktayım."

ve daha bir çok söz var.


Film Hakkında

Filmin müziklerini, konular arasında ki geçiş ve oyuncuları çok sevdim. En doğru kadın oyuncuyu seçmişler bana kalırsa. Julia Roberts o koca gülümsemesi ile beni derinden, derinden etkilerken, mimikleri ile beni zaman zaman güldürdü. İyi ki o olmuş dedim içimden.

Kitap ve Film Arasında ki Fark

Önce filmi izleyip sonra kitabı okuyan biri olarak ilk etapta biraz garipsedim. Filmde bazı kısımlar yoktu ya da kırpılıp filme uyarlanmıştı. Bu sebepten ilk etapta kitap biraz karışık gelmişti fakat okudukça alışmaya başlamıştım.

Kitap doğal olarak daha detaylı, film ise süreden ötürü daha kısıtlıydı.

Kitapta ki bazı isimler, kelimeler filmde farklı kullanılmıştı.

En sevdiğim Kısımlar - Fİlm

Elizabeth'in hayatı ile ilgili kararlar verdiği sahne.
İtalya yolculuğu ve yemek aşkı, obur oluşu.
Hindistan'da akıl hocası ile olan muhabbetleri,

Son olarak ye, dua et, sev 'in devamı olarak ye, dua et, evlen kitabını da çıkardı.Onu her başladığımda yarıda kestim, ye, dua et, sev 'e göre biraz daha durağan geldi. Kısa zamanda bitireceğim, umutluyum ^^

Filmden sonra ki girişimlerim -
Gittim... italyanca sözlük aldım, kelimeleri okudum durdum.-_- Sanki gidecekmişim gibi - manasızım.
Fütursuzca biletlere göz gezdirdim
Etkisine öyle bir girmişim ki hem 1080p kalitede internetten filmi indirdim, gittim üstüne vcd ve bluray versiyonunu da aldım.
Filmdeki beğendiğim kareleri çıkarttırıp ye, dua et, sev ile ilgili bir defter edindim. Notlar, fotoğraflar vs. (Darlandım mı - arada bir bakarım.)

Anlayacağınız a-dostlar ben bu ikiliyi pek sevdim.

Kocaman Sevgiler, Ause ♡ ^_^

Blogumda olduğunuz ve okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım keyifle, sıkılmadan okumuşsunuzdur. 
Yorumlarınız, mailleriniz benim için çok değerli lütfen sadece okuyup geçmeyin. 
Sosyal Medya üzerinden beni takip edip haberdar olabilirsiniz. İstediğiniz zaman DM, yorum atabillir ve hepsine cevap vereceğime emin olabilirsiniz.

İnstagram: Ause_Esua
Twitter: AuseEsua
Facebook Page : Ause Esua
SnapChat : AuseEsua
Mail : auseblog@gmail.com
Eğer Blogumu beğendiyseniz ; Beni google+ da arkadaş olarak eklemeyi unutmayın ! :))

Bu  Blogda üzerinde adım geçen tüm fotoğraflar ve yazılar bana aittir.

30 yorum:

  1. Ye dua et sev... ne çok etkilemiş seni Ause! Oysa ben filmini yarım bıraktım, sıkıcı geldi, kitabıni ise elime almadım bilmiyorum... çok konuşuldu yazıldı çizildi ama tarz demek ki... ben duygusal dram kitapları pek eline alan biri değilim... senin kitabı iki kez okumaya filmi süreli başa sarmana imrendim, sanırım ben kaçırdım bir şeyleri bir daha mı denesem, çok güzel kritik etmişsin, alintilarin da hoş, ellerine emeğine sağlık 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoların şahane çok beğeniyorum çekimlerini 😉

      Sil
    2. Fenoooooo ! sorma baya etkiledi, bende senin gibi dram, duygusal içerikli kitap ve filmleri hiç sevmem daha doğrusu devamını bi türlü getiremem. Fakat bu filmde bir çok duygu barındığı için bu kadar çok sevdim sanırım, yeri geliyor birazcık hüzün birazcık isyan birazcık kahkaha ve en önemlisi anlam yüklü cümleler beni etkiledi- buram buram dram koksa mümkün değil sonunu getiremezdim ne kitabın ne filmin :)

      Ayrıca fotoğrafları beğenmene ise çoooooooooooooooooooooooooooooook sevindimm - baya coştum şuan :) senin bu yorumların yok mu enerjime enerji katıyor anneeeğmmm <3 çok teşekkür ederim <3

      Sil
  2. İşte benim alanım yeheyytt! Çocuklar gibi şen'im şuanda :))
    Romantizm olsun tamamım ben, ki çook önce bu filmi listeme almıştım ama bir türlü izleyemedim. O zamanlar James Franco için atılmıştım filme, severdim bebişi hihi ^^
    Genelde kitapların filme uyarlamalarında sıkıntı oluyor, biliyoruz artık burada o kadar büyük bir uçurum olmamış bu sevindirici.
    Seni bu kadar etkilediğine göre izlemeliyim mutlaka filmini, sonra sana uzuun bir şekilde yorumumu yaparım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak ya kozmetikle çok ilgilenmiyor ya hatun hemen yeni kategoriyi görünce sevinç bayramı yapmış seni seni yakalarım ki ben :D romantizim ne bileyim sevmem sanki sonuçta romantikler filan canığğmm bilim kurgu filmi dururkene ne romantizmi yavru 😛(romantikimsi filmler izleyip gizliden gizliye zırladı)

      Sil
    2. Tabii nasıl yapmayayım konu kozmetik olunca söyleyecek bir şey bulamıyorum, utanıyorum sonra tepki veremeyince.. Mecbur sadece ses veriyordum^^ Ama şimdi benimdir buralar mutlaka söyleyecek söz bulurum bu konuda! haha :D Çok haklısın romantizm ne ya ıyk :D (Hala romantik izleme hayalleri kuruyor)

      Sil
    3. Akela ve benim kozmetik eksiğimiz <3 yeni kategorilere sevincimiz artıyor. :D

      Sil
    4. ahahahahah gece gece ben yine bi haller bi sırıtmalar bi gülmeler sayenizde a-kızlarrrrrrğğğ :D

      Akelağm - sonunda senin alanında bi post yayınladığım içün bende pek bi sevinçliyimm - romantizm sevdiğini artık cümle alem biliyor sanırsam :d ^^ - Kitapları - filme uyarlama ile ilgili dediğin çok doğru balım ama bu film diğer türlerine göre biraz daha iyi. Kendini izlettiriyor ya da benim için öyleydi. Bas bas bağıran farklar yoktu. Belkide bu yüzden bu kadar çok sevdim ya da ilk filmini izlediğimden dolayı böylesine etkilendim - yorumun için teşekkür ederim yavru ceylannn <3

      Gözdeeeeeee sen saman altından izlersin, okursun romantikli filmleri-kitapları ben bilirim bilirrimmm -_- :D

      Morghuliss sevinciniz arttıkça bende baya bi sevindirikli oluyorummm ^^ o zaman bol bol size hitap eden yazılar olsun burada !

      Sil
    5. Dimi Valar'cığım bayılıyoruz biz böyle yeni şeylere :D
      Vallahi ben baya mimlendim.. Romantizm seven, sulu gözlü kız olarak bilineceğim. Korkuyorum, haha :D
      Olsun tabi sen bol bol yaz, biz okuyalım ❤

      Sil
  3. Güzeelliiikkkkkk :)) iyiki de açtın bence bu kategoriyi hadi kapışalım senle kategoriler de :D
    ay sende benden çıktın ki ya bende kişisel gelişim kitaplarını çok seviyorum hele bir ara neler neler okudum ama okuduktan sonra o tavsiyeler uçuyor akıldan orası ayrı yine Mümin Sekman bu konu da bende ayrı yere sahiptir :)))

    Yei dua et, sev içinde ben izlemedim ama ablam izlediğin de aylarca dilinden düşmemişti :D bende okuduğum kitapların filme çevrildiğini görünce hüzün yaşıyorum olmuyor aynı dediğin gibi kitaplarda ki detaylar yok böyle olunca da benim hevesim kaçıyor :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi kapışın bende salça olayım! :D Auseciğim ikimizi de vuracak yalnız :D

      Sil
    2. Bal surat !!! Senle kapışmak fikri biraz beni korkuttu ^^ ben yerimde sayayım siz devam edin :D
      ohh kişisel gelişim seven bi dost daha ! bende çok severim Mümin Sekman ı genelde kitaplarını sıkılmadan okurum. Benimde zaman zaman tavsiyeler beyinde buhar olsada az biraz kalanlarla idare ediyorum :D
      Kitap daha detaylı filme göre tabii ama film ve kitap arasında o kadar aman aman bir fark yok Gözdem yani kitabı okuyup izlediğin zaman çok çok yadırgayacağını sanmıyorum. Bana kalırsa ikisinide seversin belki filmi daha çok seversin bilemedim (belkide sevmezsin kafama domates yumurta fırlatırsın bilemedim -_- )

      Akelaaaağ kahkaha attım :D ne vurması bacım devam devam kapışmada ezilen ben olacağım yalnız :D

      Sil
  4. Filmi ve kitabı çok sevmişsin belli! :D Ben gördüm ama ne filmini izledim ne de kitabı okumadım. Senin şu heyecanlı yazından sonra listeme alıyorum derhal! ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Morghulis kesinlikle çok sevdim ^^ sevmeye de devam ediyorum :D arada bi sıkıldıkça açarım. Bazı filmler bende farklı bi etki bırakıyor ve defalarca izlesemde sıkılamıyorum. Umarım sende beğenirsiniz - gergin bekleyişteyim :)

      Sil
  5. Biz yay burçları sevdiğimiz şeylere karşı böyle tutkulu oluyoruz :)
    Aiiy çok merak ettim önce kitabını okuyayım o zaman ben. Yine harika bir yazı olmuş ! Fincanına da bayıldım❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimiiii Leydim güzel özetledin valla :)
      Güzel bi zamanda sağlam bi boş vaktinde oku derim ^^ fincanı bende çok seviyorum eskilerden kalmaa- ki zaten yay burçları olarak eskileride pek severiz dimi ama :)

      Sil
  6. Ause'm duygusal kitaplar okuyamıyorum, ancak öyle güzel anlatmışsın ki filmini izleyeceğim. Yazını okurken ne kadar çok sevdiğini hissettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana'm bende duygusal dram kitaplarını mümkün değil okuyamam yani dayanamam. Bitirmişliğim yoktur :D Amma velakin bu dram kategorisine girmiş çok farklı bi kitap. Yani kitap-film baştan sonra dramdan oluşmuyor. Belki o yüzden bu kadar çok sevdim. Kitabını okumasan bile filmine güzel bi vakitte mutlaka bak. Seversin diye umuyorum yani umarım seversin :)

      Sil
  7. Kitap şu sıralar bana çok uygun sanırım. Alıp okumalıyım ya da izlemeliyim. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :) güzel bi zamanda filmini izleyin derim ya da ilk olarak kitabını okuyun :)

      Sil
  8. Ben ne izledim ne de okudum :( Yazdım ama bir köşeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoşgeldin Naz ! :) Boş bi vaktinde kitabı okumasan bile filmi izle derim :)

      Sil
  9. ben de sevdim senin gibi. filmini izledim. ama okumadım. en çok bali kısmını sevdim. kişisel gelişim okumayı çok seviyorum ben de oldukça okudum. bir de aklıma geldi, laurent gounelle'in ilk kitabındaki yöntemleri çalıştım yaa bikaç yıl önce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne güzel izleyen, seven birini buldum ^^ Bali kısmı çok güzeldi bende İtalya yolcuğuna bayılanım sırf sürekli yemek yiyor diye skadalkd -_- Kişisel gelişim kitapları okuyunca vaktimi iyi değerlendirmişim gibi hissediyorum yani mutlaka bir şeyler katıyor bana ve yöntemleri deneme ihtiyacı hissediyorum mutlaka ^^ Laurent Gounelle - ilk kez duyuyorum hemen bakıyım, okuyayım sonra seni mail yağmuruna tutayım :D <3

      Sil
  10. Ne filmi izlemek ne de kitabı okumak bir türlü nasip olmadı.Oysa zamanında ne güzel okurdum,tüm filmleri izlemeye çalışırdım:( Fırsat olmuyor derlerdi de bahane sanırdım.
    En kısa zamanda bakacağım ama :) Filmden sonraki girişimlerine bakılırsa seni çok etkilemiş:)Sen beğendiysen bende mutlaka bakacağım arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceydacımmmm boş bi vaktinda (güzel bi vakitte) kitabı okumasan bile filmine bak derim :) umarım beğenirsin sende <3

      Sil
  11. Ben hala izlicemm biliyomusun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selintoşşşşşş ben umutluyum senin izleyeceğinden, olmadı ben geldiğimde beraber izleriz ^^<3

      Sil
  12. Blogunuz o kadar samimi, kaliteli ki çıkamıyorum resmen :D
    Kitabı çok duyduğum için alıp almamakta kararsızım fakat bu yazıdan sonra inceleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MarysLife bloguma hoşgeldin !!! bu tatlı yorumdan ötürü havalara uçtum resmen çok mutlu oldum :) öyle güzel bakıyorsun ki ondan beğeniyorsun bence blogu :) İkisinede mutlaka bak derim kitap olmasa bile filmini güzel boş bi vakitte izlemeni öneririm <3

      Sil