29 Nisan 2016 Cuma

Değişim Evresi - #1 ♡ │AUSE ESUA


Merhaba !
Bugünkü yazım yine asıl mevzudan farklı. İçsel bir yolculuk, kendini yenileme, farkına varma durumu ile ortaya çıkan bir kaç kelimeden oluşuyor.
Son bir haftadır kişisel gelişim kitaplarına, forumlarına ve bu tarz konular yazan bloglara dadanmış durumdayım. Öncesinde de kişisel gelişim dalına feci ilgisi olan birisiydim fakat bu sefer durum daha farklı. Kendimi tamamen değiştirme yönündeyim.

Bazı huylarımı, davranışlarımı beğenmiyorum kısacası kendimden pek memnun değilim.

Bu sebepten değişime gitme kararı aldım zira bu hem bana iyi gelecek hem etrafımdakilere.

Geçmişten ötürü takıntılı bir yapıya sahibim. En ufak bir kelime, davranış beni çileden çıkarabilir ve istenmeyen davranışlar göstermeme sebep olabilir. Bu hem arkadaş çevremde hemde ilişkilerimde sorun yaratmıştır. Karşı taraf bunu direkt olarak algılıyor mu hissediyor mu bilmiyorum fakat dışarıdan baktığımda kendim gibi birisini çekemezdim sanırım.

Takıntı Dediğim Nedir ?

Karşımdaki insandan beklentim yüksek olunca (davranışları ile ilgili) ve o yüksek beklentinin altında bir davranış ile karşılaşınca alınganlık, tavır ve kendini yeme girişimlerim başlıyor.

Oysa farklı açıdan bakmayı becerebilseydim zamanında bunun o kadar büyütülecek bir mevzu olmadığını görebilirdim.

Aynı şekilde ilişkimde de bu tür sorunlar sık sık karşıma çıktı. Sonucunda üzülen ve kendini yiyen taraf ben oldum.

Bazıları haklı sebebe dayanırken bazıları anlamsız bozulmalardı.

Anlamsız olanlar; Fazlasıyla önemsediğim birisinin karşılığında kazık gibi dikilerek hiç bir şey yapmaması ve bütün ilgiyi benden beklemesi.
Sonuç : Kendi kendini yiyen bir Ause ve depresyon.
Çözüm : Ardıma bıraktım gitti. Tepkim ise "bana ne ya! "

Haklı Sebepler : Bir mevzuyu konuşursun konuşursun ve konuşursun fakat karşındaki bu dediklerini anlamadığı sürece o laflar hep buhar olur uçar. Ben bunu çok sık tecrübe etmiş biriyim hem nişanlımla hem yakın dostlarımla. Bazı konularda ısrarcı, sorun çıkaran taraf ben gibi göründüm.

İlk etapta sorunun kaynağının ben olmadığını diretmiş olsam da asıl mevzu bendim.

Çözüm : Karşındakinin anlayacağı şekilde konuş baktın anlamıyor koyver gitsin, kapa çeneni ve biraz o düşünsün.

Şimdilik bu halim iyiye gidiyor gibi a-dostlar.

Direkt olarak kendimi değiştirme taraftarı değilim eğer öyle olursa resmen kendimden vazgeçmiş olurum. Bunlar ufak tefek huylar ve bir o kadar hayatımı çileden çıkaran unsurlar.

Bu kendini yenileme evresinde pilates ve yoganın etkisi büyük. Bu ikisi müthiş terapi bana kalırsa.

Tabii gerçek dostun da etkisi büyük fakat o da çok nadir bulunuyor. Halbüsü olsa ne güzel olurdu değil mi ?

Sizin bana verebileceğiniz bir akıl var mı ?


Kocaman Sevgiler, Ause ♡ ^_^

Blogumda olduğunuz ve okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım keyifle, sıkılmadan okumuşsunuzdur. 
Yorumlarınız, mailleriniz benim için çok değerli lütfen sadece okuyup geçmeyin. 
Sosyal Medya üzerinden beni takip edip haberdar olabilirsiniz. İstediğiniz zaman DM, yorum atabillir ve hepsine cevap vereceğime emin olabilirsiniz.

İnstagram: Ause_Esua
Twitter: AuseEsua
Facebook Page : Ause Esua
SnapChat : AuseEsua
Mail : auseblog@gmail.com
Eğer Blogumu beğendiyseniz ; Beni google+ da arkadaş olarak eklemeyi unutmayın ! :))

Bu  Blogda üzerinde adım geçen tüm fotoğraflar ve yazılar bana aittir.

19 yorum:

  1. Aynı yollardan bende geçtim bebeğimm <3 Takıntılar sıkar, beklentiler üzer... Hatta mimimden de ne kadar kırıldığım ve kızgınlığım belli oluyordu. Ben kendimden vazgeçmedim onu söyleyeyim sana ama insanlara verdiğim değeri geri almakta karar kıldım. Arkadaş çevresi olsun, yakın çevre olsun hep senden beklentileri isterler ama karşılığında bir şeyler vermezler. Çoğu zaman kendimi ezik gibi hissederdim. Ama şimdi hem okuyan hemde çalışan biri olarak hepsiyle arama mesafe koydum ve aranan kız oldum. :) Bir şeyleri değiştirmek için belli takıntıları gözden geçirmek gerekiyor yersiz mi diye. Yersiz takıntılar ise bu sana zorluk çıkarır ileride de ama yersiz değilse değişecek olan sen değilsin. Tek yapman gereken belli bir mesafede daha kendine güvenen biri olman. ;) Senin de dediğin gibi gerçek dostlar bulunmuyor, dost dediklerimiz kazık atmaktan başka bir işe yaramıyor. Hatta en nefret şeydir ben konuşurken bir insanın beni dinlemesi ve bunun karşı tarafça haklı bir sebebi yok gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "verdiğim değeri geri almak" durumuma uygun en güzel cümle bu oldu İlknur :)
      Yazdıklarını, yazdıklarınızı güzel bi köşeye kopyaladım. Darlandıkça bakıp güç toplamak için teşekkür ederim arkadaşım <3

      Sil
  2. yayının sonunu okumadan direk mail attım güzellik meğer varılan sonuçlar aynıymış.. Ben kenara atamıyorum maalesef benim değer verdiğim kafa yorduğum şey öyle bir saatlik bir şey. Hayalini kurduğum bir şey istersem canı gönülden isterim her ne olursa olsun ve aylar hatta yıllar öncesinden planını yaparım yenilgiye yer yoktur o yüzden bende..
    Ufak bi hareketimden vazgeçmem kendimden vazgeçmek gibi hepsi birbirine bağlı ve beni ben yapan şeyler.
    Eee beni ben olduğum için seviyolarsa gülü seven dikenine de katlansın bi zahmet ama sana vazgeç demeyeceğim takmamak bazı şeyleri kulak ardı edebilmek iyi birşey çünkü <3 :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesliiimm seninle uzunca konuştuk mailden buradan söyleyecek sözüm kalmamış bile ^^, desteğin için çok teşekkür ederim arkadaşım <3

      Sil
  3. Auseciğim, canım arkadaşım.
    Seninle pek fazla oturup konuşamadık değil mi? Ama anlattıkların o kadar tanıdık ki.. Uzaktan görüp, anladığım Ause'yi yazmışsın sen buraya..
    Nereden çözdüm seni peki? Aynı şeyleri 14 yıldır yaşayan can dostumdan. Aynı şeyleri onda gördüğümden yabancılık çekmedim. Ve evet oda yay burcu :)
    % 100 takıntılı bir insan olduğunu düşünmüyorum. Ama bazı huylarının hafiften üzerine gitmen gerektiğine inanıyorum. Mesela.. Karşındakinden, veremeyeceğinden fazla şey bekleme^^ Anladın sen beni değil mi? :)
    Bırak seni istediğin gibi sevmesinler herkesin sevgi gösterme şekli, aşkı hayatı yaşama şekli farklıdır. Sen, senin istediğin gibi yaşasın isterken karşındakini yorarsın, ve onu yorduğun içinde kendini.. "O son sözü söylemeseydim de buralara varmasaydı bu olay.. Halbuki büyütülecek bir şey de değildi" Dersin. Diyorsun değil mi? :) Senin o kadar büyük değişimlere ihtiyacın yok ki.. Sadece bir şey söylerken karşındakinin ne hissedeceğini düşün. Düşün ki o sana cevap verdiğinde şiddetlenip kalp kırmayasın.. Çünkü sakinleşince senin canın daha çok yanar. Yandığını biliyorum :)
    Sen kalbinden geçenleri, karşındakinin kalbini kırmayacak şekilde söyle ve bekle.. Gerçekten karşındakinin kalbine ulaşırsa sana gelir. Ulaşmıyorsa da keyfi bilir. Sen daha sonra tüm samimiyetinle söylediklerinin huzuruyla, devam edersin hayatına. Yalnız yada yanında biriyle.. Mutlaka ama mutlaka huzurla devam edersin yoluna.
    Buralar yetmeyecek ve özgürce konuşamıyorum.. Sen gel saatlerce konuşalım biz ❤ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akelaaaaam :) Canımın içi. Sanki beni tanıyormuşsun gibi yazdığını kaç kez okudum ve çok mutlu oldum.
      Dediğin gibi sadece ufak tefek pürüzleri törpülemem lazım ^^ biraz fazla düşünüp öyle adım atmam lazım. Zaten kendimden aman aman koca bi değişiklik beklemiyorum ki öylesine değişim de istemiyorum bir kaç şey var o da hayatımı doğrudan feci bi halde etkiliyor. Gereğinden fazla değer verme sorunu mesela ki hepimizde var bu. Senin dediğin gibi karşımızdakinden beklentimizin yüksek olması ve mal gibi kalışımız. Daha bi çok şey ve söyleyemediğim daha bi dolu söz var.

      Sözlerin bana nasıl iyi geldi nasıl nasıl nasıl !!! Geldiğimde umarım görüşebiliriz çok istiyorum ^^ şindiden heycan bastı ! <3

      Sil
    2. Canım canım, gülümsediğini bilmek bile yeterli :)
      Bende çok mutlu olurum tabi görüşebilirsek, heyecanla bekliyorum haberlerini ^^

      Sil
  4. Ause'm takma kafana tokadan başka bir şey diyorum sana hep :) Baktın olmadı, bir mail kadar uzağındayım. <3 <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana'm senin bi mail bi mesaj kadar uzakta olman bunu bana hissettirmen ve sürekli dile getirmen bana nasıl güç veriyor nasıl mutlu ediyor ^^ teşekkür ederim arkadaşım <3

      Sil
  5. anlatırken kendimi gördüm resmen :) :) şu bir kaç aydır boşvermişliğin peşindeyim ve yapmam gerekenden fazlasını yapmıyorum bir rahatım bir rahatımmm :)sorma canım :) ilişkimde bile sorun olarak çok saçımı yolmuşluğum vardı ama çok şükür bir kaç aydır çok iyiyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim süpersin ! :) ne güzel etmişsin insan bi hafifliyor dimi kafası rahat oluyor gerçekten o zaman tam gaz devam ! <3

      Sil
  6. Ne kadar tanıdık şeyler ayna tutmuşsun sanki bana :)

    Şu son çözüm var ya daha dün yaptım ... yinede bu ben değilim onun anladığı dil bana yakışmadı diye şuan içim sıkılsada geçecek diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili " Hayat KAydetmeye Değer" çok doğru bi yere parmak basmışsın ilk etapta insan kendini biraz garipsiyor ama devamında müthiş bir rahatlık oluyor inan. Öteki türlü bi kazancım olmadı şimdi ise çoğu şeyin davranışlarımın dozunu biraz düşürdüm ve daha iyiyim umarım sende ilerleyen zamanlar da memnun ve mutlu olursun <3

      Sil
  7. Ahh bu takıntılar!bende de var ve ben de nekadar değişmek istesem maalesef olmuyor, çok direniyorum ama can çıkmayınca huy çıkmazmış misali, karakterimde var değişemiyorum :/ Sen tamamen başarırsan buraya koca koca yazılarla DEĞİŞTİM a Dostlar diye yazıver emi canım benim,bende senden feyz alırım belki kimbilir <3 <3 :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goncacımmm :) Bazı huylar gerçekten değişmiyor benimde öyle deneyipte başarısız olduğum bi çok huyum vardır :) Umarım dediğin gibi tamamen kendimi yenileyip, değiştirebilirim ve kocaman bi duyuru yaparım size canım arkadaşım çok teşekkür ederim <3

      Sil
  8. Bizim duygu alanlarımıza girenler bazen sırf bizi anlamamak için uğraşır sanki, yazınızda kendimi gördüm. Uzun zaman önce kolay olmasa da hayatımda fazla olan insanları, huzursuzluk verenleri, söylediği kelimleri sürekli üzerime alınmam için duygusallığımdan yararlananları çıkarttığımda inanılmaz bir nefes alma ortamı sağladım. Çıkaramasam da görmezden gelmeyi öğrendim ya da onları kendi hallerine bırakıp kendimden onlara bahsetmemeyi... Başardığınızda çok daha yaşamış hissedeceksiniz, denenmiştir :))) kucak dolusu sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Osho nun kitaplarını tavsiye edebilirim. Kitabı okuduktan sonra insan kendinde bir çok olumlu ya da olumsuz özelliklerini görebiliyor.
    osho-duygular kitabında,
    Birinden Diğerine Sen Sürekli Değişirsin
    Şu an üzgünsün, sonraki an mutlusun Şimdi öfkelisin, sonraki an çok şefkatlisin Şu an sevgi dolusun, sonraki an nefretle dolusun Sabah güzeldi, akşam çirkindir.

    Bu Böyle Sürer…

    OSHO yirminci yüzyılın en ilham veren spiritüel öğretmenlerinden biridir. İçsel dönüşüm bilimine olan katkılarıyla tanınmaktadır ve öğretilerinin etkisi dünyanın her ülkesinde, her yaştan insana ulaşarak büyümeye devam etmektedir.

    YanıtlaSil
  10. Güzellikkkkkk senin anlattığın durum sanırım hepimiz için geçerli hangimiz kendisini yiyip bitirmiyor ki..Bende yeri geliyor saçma sapan şeyler de takılı kalıp duruyorum işte hata ediyoruz çok fazla değer veriyoruz (hem de hiç haketmeyen kişilere).. Ben mesela arkadaşlarıma haddinden fazla değer verdim sonuç hüsran oldu ama bana kalanlarda oldu. Demek ki bazen de kendimiz için iyi neler yapabiliriz demek için kötü şeylerde yaşamamız lazım :)) Ben seviyorum kişisel gelişim kitaplarını okumayı birde uygulayabilsem çok şahane olacak :)))

    YanıtlaSil
  11. biz kendimizi etrafımızdakilerin mutluluğunda iyiliğinden sorumlu tuttuğumuz da ister istemez aynısını karşıdan da bekliyoruz oysa ki onlar çoktan alan taraf olmanın rehavetine kapılmış bizim beklentilerimizi can sıkıcı bulmaya başlamış oluyorlar. O yüzden ben de birkaç yıl önce aynı aydınlanmayı yaşarken farkettim ki ben yalnız kendi mutluluğumdan sorumluyum kafam rahat etti :)

    YanıtlaSil