30 Mart 2016 Çarşamba

KİŞİYE GÖRE DAVRANIŞ YASASI/ DÜZ ARKADAŞLIK ♡ │AUSE ESUA

Bazılarımızda olduğu gibi bende arkadaş derdinden yanmaktayım.
Değer vermek karşılıklıdır tek taraflı olduğunda "arkadaş" anlamını taşımıyor. 
Ağırlık olarak yetişkin arkadaşlara sahip birisiyim  o kıymetli, hakları ödenmeyecek kişilerden olanlara. Yaşıtım olarak  değer verdiğim sayılı arkadaşlarım var en azından ben öyle görüyorum tabi hayal kırıklığına uğratanlar da var. Hangimiz de yok ki. Arkadaş önemlidir, özeldir. İki arkadaşın birbiri üzerinde ki etkisi büyüktür. Seni ya doğruya ya ipe götürür. İyi seçmek gerek.

İçimi dökmeye başlamadan ^^ önce konuyla alakalı benim çok sevdiğim, aklımın köşesinde duran bir sözü ;                           

İyi dostluklar temiz hesaplarla kurulur. -Balzac 

Kişiye göre davranış yasası 

Denedim, çabaladım, düşündüm sorunu kendimde buldum. Özenmemek elde değil o kadar arkadaşı olup da hiç sorunu olmayan birileri var. Peki hiç arkadaşı olmayan insanların sorunu ne ? 

Uzun süre önce etrafında arkadaşları olan gezen, kendini toplumun bir parçası olarak gören bir insandım. Artık o değilim. Asosyal dediğimiz insan grubuna girmiş bulunuyorum. Bununla yüzleşmem kolay olmadı. Lisedeyken bile o kadar insan içinde asosyal olmayı başarıyordum ben.
Evden işe işten eve hayatı olan, sokağa çıkmayan, bakkala bile zor giden, ömrü bir makine önünde geçen insan düşün.Ona bakıyorsunuz.

Bunun sebebi arkadaş dediğim insanların beni aramıyor, mesaj atmıyor olması değil. Benim buna izin vermemem. Kısa süre önce bütün suçu etrafımda ki insanlarda bulurken asıl sorun kaynağının ben olduğumu geç de olsa öğrendim. 


Genel güven sorunu.

  Sebeplerden birisi yaptığımın karşılığını alamamam. Arkadaşlık hafife alındığı için ve aptal sebeplerden bitecek kadar küçümsendiği için o büyük güven yok oluyor. Bir zamanlar derdine ortak olduğun, en sıkıntılı anlarında yanında olan insanın bir başkası olduğunu görüyorsun 'Şaka Gibi'. Baktığın zaman arkadaşlık sadece  eğlendiğin, güldüğün biri gibi. Bundan daha fazlasını ifade ediyor, bu kadar basit değil. Gerçek arkadaşlığın yıllarla bir alakası olmadığı gerçeğini de  bilmek gerek. 

Klasik yanlış,  hiç olmayacak birini önemseyip o değerli kefeye koymak. Etraf da gördüklerimize bakalım. Bir kaç kahve ve yemek parası için yanında olanlar, egosunu şişirdiği için yanında olanlar, kafası esince yanında olanlar, sadece kendi doğrularıyla hareket edip sürekli seni suçlayanlar, seni kullananlar. Baktığın zaman bunun sebebinin kendin olduğunu anlıyorsun. Bunları yapabilme fırsatını veren biziz aslında.

Gerçek Arkadaş diye adlandırdığımız kişiler ise en ihtiyacın olduğunda sen istemesen bile yanında olan,  sağda solda bulduklarına keyfi seni değişmeyen, arada mesafe bile olsa yanındaymış gibi hissettirebilen, seninle konuşabilen insandır bence 'gerçek arkadaş', hafife alınacak kadar önemsiz ve düz değildir. Bulması da zordur. Sorun ise gerçeği görememek, etrafa yarım bakmak, herkesle can ciğer olmak. Doğru olanı ne herkese duvar olmak ne de köprü. Orta şekerli kahve olmak en iyisi.

 Herkesle iyi olmayı başarabilmek büyük güç, gerçek arkadaşlara sahip olabilmek ise ayrıcalık...





Sevgiler, Ause
Fotoğraflar Alıntıdır.                
Blogumda olduğunuz ve okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım keyifle, sıkılmadan okumuşsunuzdur. 
Yorumlarınız, mailleriniz benim için çok değerli lütfen sadece okuyup geçmeyin. 
Sosyal Medya üzerinden beni takip edip haberdar olabilirsiniz. İstediğiniz zaman DM, yorum atabillir ve hepsine cevap vereceğime emin olabilirsiniz.
İnstagram: Ause_Esua
Twitter: AuseEsua
Facebook Page : Ause Esua
SnapChat : AuseEsua
Mail : auseblog@gmail.com
Eğer Blogumu beğendiyseniz ; Beni google+ da arkadaş olarak eklemeyi unutmayın ! :))

Bu  Blogda üzerinde adım geçen tüm fotoğraflar ve yazılar bana aittir.

16 yorum:

  1. Bu konuya da karışmasam olmazdı :)) Ufak bir replik yazıp kaçacağım hemen kısa ve öz :)
    The Heirs dizisinde baş rolümüz der ki:
    "En iyi arkadaş en büyük düşmana dönüşebilir, birbirlerine dair pek çok şey bildikleri için.. "
    Bu replikten ne demek istediğimi anladın sen diyor ve susuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela ! tam nokta atışı oldu bu söz, sağa sola yapıştıracağım ve aklımın bir köşesine de not ettim. Sevgilerimi gönderiyor, teşekkür ediyor ve susuyorum :)) <3

      Sil
  2. Şu iki yazıyı peşpeşe yazdıran insanları çok merak ediyorum.
    yaşı kaç olursa olsun kırmaktan çekinmeyen insanlar var malesef ki
    Allah onları ıslah etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neslicimm :) güzel suratlım, bu söylediğine kalpten katılıyorum.

      Sil
  3. Tatlı kız bu arada bu yazın benim panelde nedense çıkmıyor diğeri gözüküyor ama

    YanıtlaSil
  4. Seni kim üzdüyse hepsine kinliyim şu anda :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seni yerim :), sen asma suratını hiç alışık değilim.<3 Yorumun nasıl iyi geliyor banaaa Blanaaa :)

      Sil
  5. Malesef en çok zararı bende arkadaşlarımdan gören biri olarak; Bir insɑnɑ tɑmɑmen güvendiğinizde iki sonuçtɑn birini elde edeceğiniz kesindir. Yɑ yɑşɑm boyu dost, yɑ hɑyɑt boyu bir ders…

    Sevgiler diliyorum güzellik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzeller güzeli Ilgın hanım :) çok anlamlı bir sözmüş gerçelten, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Şimdi yazabiliyorum yorum beni affet sosyal sorumluluk yazısına odaklanınca dönemedim.. Sorun ne biliyor musun iki taraftan biri daha çok değer veriyor ya sen karşındakini o seni ömrü yapmadan yapmayacaksın.

    En kötü günlerinde destek olup sonra benim zor anlarım da nerdesin dediğim o kadar çok insan oldu ki hepsi 'fotoğraf çekinmelik' arkadaşlarmış. Kadrajda mutlu içlerinde yalnız etrafa kendilerini göstermek istedikleri gibi gösterirler. Hep söylüyorum gene söyleyeceğim 'kendin gibi olmak dürüst olmaktır' ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum harika bir iş çıkarmakla meşguldün :) sen her zaman affedilirsin Gözde^^.
      Yalnız değilmişim deyip sevinsem mi üzülsem mi bilemedim. Benim çevredekilerde o şekilde ya da sosyal medya üzerinden bir kaç fotoğraf beğenip, en ihtiyacım olduğu anlarda yanımda olmayıp fakat arkadaşız diye geçinenler. Bir çok kişiyi ayıkladım hadi hayırlısı sonum 7 kedili yalnız bir hatun olma yolunda ^^

      Sil
    2. valla bende diyorum bazen sevinsek mi üzülsek mi :/ Hepsi bir fotoğraf karesine bakıyor ama içlerinde yalnızlar biz en azından netiz ki :)) Annemlere diyorum kedi, köpek dostlarımdan alıp yaşlancam diye :D sonumuz böyle mi olucak dersin hııı :)

      Sil
    3. Sanki öyle olacak gibi bal surat ^^ <3

      Sil
  7. Merhaba,

    Genel olarak bazı sözcüklerin anlamlarını kaybettik. Sorunumuz bence burada. Mesela "arkadaş"ın ne olduğunu unuttuk. Arkadaş sandığımız pek çok kişi aslında "tanıdık" ama hâlâ "arkadaş" diyoruz.

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
  8. Arkadaş kalabilmek için gereken şeylerin başında aynı yöne bakmayı sürdürebilmek. Çünkü insanlar yaşamın içinde ve kendine göre tecrübe edinip bakış açısında değişiklikler oluşturuyorlar. Bir bakmışsın birlikte ağlayıp güldüğün insanlar bi gün bambaşka oluvermişler. Aynı yöne bakmalı arkadaş kalabilmek için. Güzel yazı olmuş. Merak etmeyin herkes aslında kalabalıklar içinde yalnız.
    hayatarasicay.wordpress.com
    Değerli yorumlarınızı beklerim.

    YanıtlaSil