30 Mart 2016 Çarşamba

İLK GÜN GİBİ ♡ │AUSE ESUA


Merhaba ! Bu sefer ki yazım genel temadan biraz farklı. Bir süredir içimi kemiren bir durum söz konusu. Blog benim eğlence, keyif ve dertleşme yuvam. Buradan yola çıkarak yapıştırdım yazıyı.

Başlığı da konunun içeriği ile tam uyumlu bulduğumdan, Edip Akbayram'ın  sahibi olduğu, Sezen Aksu'nun seslendirdiği bir şarkının adını koymak istedim zira cuk oturdu mevzuya.

Bazı insanlar vardır dünkü gibi bir kaç saat önceki gibi 10 yıl öncesi gibi olmazlar, olamazlar. Bu tür insanlarla çok kez karşılaştım ve karşılaşmaya devam ediyorum. İlk etapta sorunun bende olduğunu acayip bir güçle onları etrafımdan uzaklaştırdığımı düşünmüştüm. -Alakası yok!

Durum sadece onlardan ibaret. En klişesi kaçımız olduğumuz gibi görünüyoruz ?
Bana hep elmanın çürük tarafı geldi anlayacağınız.

Yeni tanıştığımı birisi  ya da uzun süredir görüştüğüm birisi ile -bu normal arkadaş olur, iş arkadaşı olur- her zaman ilk izlenim nasılsa o şekilde davranmaya devam ettim amma velakin bir türlü aynı karşılığı alamdım, sizce sorun bende mi ? Kuruntu mu yapıyorum yoksa bunlar hayatımdan derhal çıkarmam gereken insanlar mı ?

Fesat düşünceler, her davranışın planlı yapılması, göstermiş olduğun ilginin karşılığını bir türlü alamamak. Bilmiyorum ben bunlara tahammül edemiyorum açıkçası. 

Aynı şey erkek arkadaşı için de geçerli. Bir süre sizi etkileyen insan gidiyor yerini başka birisi ve esasında var olan gerçek kişiliği yer alıyor. 

Peki ne yapmalı ? Herkese soğuk, çirkef mi olmalı ? Ya da arkaya atıp boşvermek mi gerek ? 

Soğuk, düşük enerjili, suratsız sıfatları mı takınmalı yüze ?  Karşılık bekleyerek mi atılmalı her adım, her düşünce, her mesaj, her konuşma ?

Sanıyorum, artık herkese temkinli yaklaşılacak ve güven yer altına saklanacak.

"Tanrı size bir yüz vermiş, siz kendinize bir tane daha yapıyorsunuz."
William Shakespeare

Sevgiler, Ause

Blogumda olduğunuz ve okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım keyifle, sıkılmadan okumuşsunuzdur. 
Yorumlarınız, mailleriniz benim için çok değerli lütfen sadece okuyup geçmeyin. 
Sosyal Medya üzerinden beni takip edip haberdar olabilirsiniz. İstediğiniz zaman DM, yorum atabillir ve hepsine cevap vereceğime emin olabilirsiniz.
İnstagram: Ause_Esua
Twitter: AuseEsua
Facebook Page : Ause Esua
SnapChat : AuseEsua
Mail : auseblog@gmail.com
Eğer Blogumu beğendiyseniz ; Beni google+ da arkadaş olarak eklemeyi unutmayın ! :))

Bu  Blogda üzerinde adım geçen tüm fotoğraflar ve yazılar bana aittir.


18 yorum:

  1. Sanırım bu sorunun cevabı ''Adamına göre muamele'' çünkü ben artık öyle yapıyorum. Zamanında ağzım çok yanda arkadaş zannettiğim bozuntulardan. Hepsinin çıkardım hayatımdan. Selamı da sabahı da esirgedim. Az ve öz arkadaşlık olacak, gereğinden fazla değer verilmeyecek, verilse de belli edilmeyecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğun için ve yorumun için teşekkürler, son cümlen ne kadar da doğru "fazla değer verilse bile belli edilmeyecek" not edilmeli bu :)

      Sil
  2. al benden de o kadar Ause düşüncelrimi dile getirmişsin resmen @kısanınguncesinin dediği gibi adamına göre muamele yapacaksın kızada erkeğede guzel yazı olmus emegıne saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercüman olduysam ne güzel, sanıyorum çoğumuz bu dertten yaralıyız. Beğenmene sevidnim, teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Güzellik inan bu sorunun cevabını bende bulamıyorum güveniyorsun değer veriyorsun bir bakıyosun bambaşka bir insan artık o kadar alıştım ki, sırtımda yük yapmaktansa yol veriyorum. Çünkü biliyorum ki bir şeylerin farkına vardıktan sonra ne sen eskisi gibi bakabilirsin karşındakine ne de o en iyisi hayatımızdan çıkarmak.. Güvenip inandığım 1-2 kişiden fazlası zarar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Artık bende o yöntemi uyguluyorum zira hayatımda bulunmasının ne ona ne bana bir faydası yok aksine bana zarar verdiklerini düşünüyorum o tür insanların. Az insan çok huzur diye boşuna dememişler.

      Sil
    2. Aynen öyle biz onları hayatımız da tuttukça onlar lütuf sanıyor ya bunu işte bende çıldırıyorum.. Sonrasın da ya değiştin derler ya da bırakıp gittin kulaklarımı kapattım ben duymuyorum modundayım.

      'Her insana gülmek yakışmaz. Bazıları mutluluktan güler, bazıları da dostunu arkadan vurduğun da güler..' ;)

      Sil
    3. 'Her insana gülmek yakışmaz. Bazıları mutluluktan güler, bazıları da dostunu arkadan vurduğun da güler..' bunun üstüne ne söylenebilir ki çok doğru bir tespit Gözdecim. Bende kulaklarımı tıkadım bundan sonra çünkü bana bir faydası yok nasıl olsa, ilginlendiğin için ve yorumun çok teşekkür ederim <3

      Sil
  4. En sevdiğim konu bu benim yahu insan ilişkileri, bayılıyorum bu konu üzerinde konuşmaya. Kendi yöntemimi söyleyeyim hemen:
    1-Yalnız kalmak.
    2-Hayatında az ve kalıcı insanlar olması.
    Hepimiz sevmek sevilmek istiyoruz değil mi, sevdiğimiz gibi de sevildiğimizi düşünüyoruz. Ama o iş kesinlikle öyle değil. Bir kere kimse kimseye aynı değeri vermiyor o yüzden kendi verdiğin değer kadar değer alabilmeyi düşünmemelisin. Daha sonra herkesin mutlaka gideceğini kabul etmelisin zarar vererek veya vermeyerek bir şekilde gidecekler yani. Hoş artık hayatımızda "az ve kalıcı insanlar" dediklerimize de güvenemiyoruz ama olsun umut her zaman olmalı. Umudumuz olmazsa başka neyimiz kalır :) Hep söylerim, insan önce kendini sevmeli ve gidişlere alışmalı, alış ki canın yanmasın. İnsanların sana yaptıklarını veya yapacaklarını düşünme sadece sevmek istediklerini sev karşılık almayı bekleme, beklersen sadece hayal kırıklığı yaşarsın. Kadın- erkek ilişkilerine de ona özel bir yazıda yorumlaşalım çünkü o konu baya derin.. Bu yorumda uzun oldu gerçi ama.. Sevdiğim konular olunca tutamıyorum çenemi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde en sevdiğim konulardır. Bu konu üzerine öyle çok yazıp çizdim ki. Şimdi benim hemfikir insanları görüyor olmak iyi geliyor.

      Yine aynı söz "az insan çok huzur" bu hep aklımın bi köşesinde.
      Kesinlikle kimse kimseye aynı değeri vermiyor. Herkes gideceğini çoktan kabul ettim amma velakin aynı düşünceleri paylaştığım insanlardan böyle tepki alınca hoş olmuyor, öfkeleniyorum.
      Evrenin şu halinde kime güvenebiliriz ki ?
      Canımı yakan kalmaları gitmeleri değilde yüzsüz ve iki yüzlü olmaları, zaten hepimiz bu soruna takılmıyormuyuz :)
      Aynı ne doğru söyledin "insan önce kendini sevmeli" en önemlisi de bu zaten. Baktığın zaman herkes gidiyor ve kendi kendine kalıyorsun.
      Akela'm sen tutma çeneni bol bol konuş, zira benim de çenem çok düşüktür sevdiğim konularda. İstersen destan yaz seve seve okurum. İlgin için okuduğun için ve yorumun için teşekkür ederim :))

      Sil
    2. Evrenin şu halinde kime güvenebilirsin biliyormusun? Kendine :)
      İçinde kavgalar kıyametler de kopsa, yüzsüzlükte yapsan, gel gitler de yaşasan ne olursa olsun kendini affedersin, yani herkesten kaçıp kendine sığınabilirsin ben öyle yaptım, yapıyorum iyi geliyor :)
      Aynı samimiyetle cevap verdiğin için ben teşekkür ederim güzellik :))

      Sil
    3. Akelacıııım :) çok doğru söylüyorsun bir gider öteki gider sonra herkes gider sonra kendi kendimize kalırız dimi :)- Kocaman öpüyorum seni bal surat <3

      Sil
  5. Ausecim bende şöyle sana tavsiye vereyim belki ön yargı diyeceksin belki de hissettiğimi kabul edeceksin.
    Benim için ilk görüş çok önemlidir hissederim her zaman nasıl biri olacağını ve 2-3 yanılma dışında hep doğru çıkmıştır hislerim.
    Bi insana içim ısınmadıysa ve ona rağmen ya tamam belki yanılırım desem de hep pişman olurum
    Ben bi insan bana bi adım atmadan ben gitmem açıkcası sevdiğim tanıdığım insanlar hariç tabi

    Aslında geçtiğim yolları az çok biliyorsun ve şunu söylemeliyim iyiler kaybetmez kaybedilir

    Ama kötülerin kazandığı da bir gerçek. Ha şu da var gün gelir adalet yerini bulur. Dünyası ters döner

    Kaybettiklerine üzülme ve yüzünde ki gülümseme eksik olmasın. Hoş şuan sana akıl veriyorum ben gülemiyorum çünkü kaç gündür. Duygularımla saflığımla oynanmış hissediyorum. 2. Plana atılmış ama karşımdaki kim olursa olsun alttan almam haklıysam eğer.

    iyiler verdikleri değeri asla geri alamazlar ama iyi olmaktan vazgeçme ve hep gülümse

    Aslında maillesmek isterdim ama derine inmek istemiyorum anladığını biliyorum beni

    Neyse görüşürüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum, çok iyi anlıyorum Neslicim :))
      İlk izlenim kesinlikle önemli, bende bir insana ilk etapta ısınmazsam ya da bir şekilde uyuşmazsak sonrasında bir falsosu mutlaka çıkar. Fakat bazende yanılıyor insan. Yıllar sonra aylar sonra ya da bir kaç saat sonra farklı birisi çıkıyor karşına.

      Verdiğim değerin karşılığını alamayınca da canım sıkılıyor haliyle. Aptal yerine konduğumu düşünüyorum. Bu sefer de güven sorunu çıkıyor ortaya. E kimle arkadaş olacağız ?
      En basit örneği en ihtiyacım olduğu anlarda yanımda olmayan (isteyerek) insana ben nasıl güveneyim ve bundan sonra iyi davranayım ? Bu seferde mesafe koyunca Ause suçlu oluyor :)
      Güzel, yapıcı yorumun için teşekkür ederim ^^ :)

      Sil
    2. Sana şöyle diyeyim can ciğer bir sürü arkadaşım oldu ama hepsi geride kaldı.
      Ben insanlarla bişey paylaşmaktan çekinmem aslında hemen ısınırım karşında ki senden bişeyler saklıyorsa uzak dur derim.
      Ihtiyacin varsa ve o bilerek gelmiyorsa bırak o sana geldiğinde konuş hatta bişey yok gibi davran ama mesaj atma sonra soğuk derse canım sıkkın dersin zaten o kişi tekrar kaçar :)

      Sil
    3. Aynennnn, çok iyi bir taktik Neslimm :))

      Sil
  6. Çok sevdiğim bir söz vardır: 10 tane 10 kuruşun olacağına 1 tane 1 liran olsun. Etrafında çok insan olmasının bir önemi yok, kalabalığın içinde yalnız kalıyorsun. Güvendiğin sevdiğin az insan olsun, yeter. Herkes zamanla gösteriyor kendisini zaten, biraz temkinli olup sabretmek lazım. Hem seni üzen cidden sorunludur yani, bu kadar mı candan olunur <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Blana!, ilgin ve yorumun için çok teşekkür ederim :) Çok doğru bir sözmüş. Kalablık için de yalnız olmak daha da kötü değil mi zaten. Az öz olsun yeter dediğin gibi.
      Ayrıca o son cümlen bana ne tatlı geldi biliyormusun :))

      Sil