12 Aralık 2015 Cumartesi

LİMONLU KEK │ ELİF KORKMAZEL │#Obburiks ♡│ AUSE ESUA

LİMONLU KEK │ ELİF KORKMAZEL │#Obburiks ♡│ AUSE ESUA
Merhaba ! Bir Elif Korkmazel tarifi ile yine karşınızdayım :) tadını, kokusunu ve pratikliğini beğendiğim bir tarif. Limon kokulu içinde fındık parçacıkları olan pofuduk bir kek. :)
TARİF
2 adet rendelenmiş limon kabuğu
1 adet limonun suyu
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı ayçiçek yağı
8 çorba kaşığı tepeleme un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı fındık içi

ÜZERİ İÇİN
1 çorba kaşığı limon suyu
LİMONLU KEK │ ELİF KORKMAZEL │#Obburiks ♡│ AUSE ESUA


Öncelikle ;


İsterseniz benim kullandığım yuvarlak dilimli bir kalıp kullanabilirsiniz. Ya da  gibi Elif hanımın kullandığı dikdörtgen kalıptan kullanabilirsiniz. Elimde olmadığı için böyle bir kalıp kullandım.

YAPILIŞI
Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın. Üzerine limonu rendeleyip tekrar çırpın. Sıvı yağını da ekleyip iyice çırpmaya devam edin. Limon suyunu, kabartma tozu, vanilya ve unu ekleyip karıştırın. En son olarak fındıkları ekleyip karıştırın. ( eğer dikdörtgen bir kalıp da yapacaksanız fındıkların yarısını karışımın içine kalanını da kalıba döktükten sonra üzerine dökün )Kalıba döküp üzerine 1 çorba kaşığı limon suyunu da döküp daha önce ısıtılmış 175 derece fırında pişirin.

Kendi fırınım dandik olduğu için ilk 20 dakika düşük derecede sonra bir 20 dakika da 175 yüksek derecede pişiriyorum. Bu şekilde hem yanmıyor hem çiğ kalmıyor. fırınınız iyi ise böyle yapmanıza gerek yok daha önce ısıtılmış ya da ısıtılmamış fırında 175 derecede pişirebilirsiniz.


Afiyet Olsun

Nasıl yapıldığını daha detaylı görmek için : Planet Mutfak Youtube Kanalından Elif'le kaynasın tencereler 229.bölüme bakabilirsiniz. 


Blogum'da olduğunuz ve okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım keyifle, sıkılmadan okumuşsunuzdur. 
Yorumlarınız, mailleriniz benim için çok değerli lütfen sadece okuyup geçmeyin. 
Sosyal Medya üzerinden beni takip edip haberdar olabilirsiniz. İstediğiniz zaman DM, yorum atabillir ve hepsine cevap vereceğime emin olabilirsiniz.


İnstagram: Ause_Esua
Twitter: AuseEsua
Facebook Page : Ause Esua
SnapChat : AuseEsua
Mail : auseblog@gmail.com
Eğer Blogumu beğendiyseniz ; Beni google+ da arkadaş olarak eklemeyi unutmayın ! :))

Bu Blog'da üzerinde adım geçen tüm fotoğraflar ve yazılar bana aittir.

14 yorum:

  1. Limonlu keki çok severim.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilgın hanımcım begenmenize çok sevindim , çok teşekkürler :)

      Sil
  2. Limon ağzım sulandi:) çok güzel görünüyor...
    Hiç denemedim ama denemeye değer gibi görünüyor...
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümmücümmmm :) Beğenmene çok sevindim.Limonlu kekleri seviyorsan eğer bir dene derim :)
      Çok teşekkür ederim <3

      Sil
  3. Lezzeti görsellerinden belli.Ellerinize sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz hanımcım geç bi cevap oldu, affınıza sığınıyorum ^^ beğenmenize sevindim çok teşekkürler<3

      Sil
  4. Limon + fındık Aman Tanrııımmmm!!!!! insafsız...<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahah :D pratik, leziz bi tarif fenom limonlu kek seviyorsan eğer tabiiki :D

      Sil
    2. Sevmez miyim, bayılıyorum 😉

      Sil
    3. Sevmez miyim, bayılıyorum 😉

      Sil
  5. Limon + fındık Aman Tanrııımmmm!!!!! insafsız...<3

    YanıtlaSil
  6. Herhangi bir keki bile çook özledim, yiyemiyorum diyette olduğum için.. Limonlusuna da bayılırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma hanımcım o zaman sizin için diyet kek tarifi paylaşalım bi de :)

      Sil
  7. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil